فرانسه- بلژیک؛ تکرار تاریخ یا تاریخ سازی

9:13 - 19 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۹۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازی‌های دور نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز با دیدار تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک آغاز می‌شود.
فرانسه- بلژیک، نبرد تکرار تاریخ یا تاریخ سازیبه گزارش گروه ورزشی ، بازی‌های دور نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز با دیدار تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک آغاز می‌شود.

دو کشور همسایه و بسیار نزدیک به لحاظ جغرافیایی، فرهنگی، زبانی و سنن به مصاف یکدیگر می‌روند تا اولین فینالیست جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص شود. خروس‌ها درصددند دومین قهرمانی جام جهانی را کسب کنند و شیاطین سرخ با نسل طلایی خود به دنبال تاریخ سازی هستند.

فرانسه که برای ششمین بار در نیمه نهایی جام حضور دارد، در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ از راه یابی به فینال بازماند، اما در ادوار ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ به قهرمانی دست یافت. خروس‌ها در دور یک هشتم این جام، آرژانتین را از دور رقابت‌ها خارج کرد و در دور یک چهارم نیز با شکست اروگوئه موفق به حضور در نیمه نهایی شد.
 
فرانسه- بلژیک؛ تکرار تاریخ یا تاریخ سازی

بلژیک که برای دومین بار حضور در نیمه نهایی جام جهانی را تجربه می‌کند، با حذف ژاپن در دور یک هشتم رقیب تیم ملی برزیل شد تا در دور یک چهارم با شکست این رقیب مدعی روند شگفتی آفرینی هایش تداوم داشته باشد. بلژیک در سال ۱۹۸۶ در نیمه نهایی مغلوب آرژانتین شد. شیاطین سرخ در ۲۴ بازی اخیر زیر نظر مارتینز شکست ناپذیر بودند و توانستند به ۱۰ برد و ۵ تساوی دست پیدا کنند. این تیم در این دوره جام جهانی ۹ گلزن متفاوت داشته است. ایتالیا در ۲۰۰۶ و فرانسه در ۱۹۸۲ با ۱۰ گلزن متفاوت رکورددار هستند.

توماس مونیر از تیم ملی بلژیک تنها محروم این دیدار است و ماتوئیدی پس از سپری کردن یک جلسه محرومیت، در دیدار با بلژیک می‌تواند برای تیمش به میدان بیاید. احتمال می‌رود جبرئیل سیدیبه در این دیدار به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی فرانسه نباشد.

در ۷۴ تقابل قبلی دو تیم، بلژیک ۳۰ و فرانسه ۲۴ پیروزی کسب کردند و ۱۹ دیدار نیز با تساوی خاتمه یافت.
این بازی ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *