تشریح وضعیت تردد زوار از مرزهای زمینی مهران و شلمچه/ 143 گیت فعال گذرنامه پلیس در مرزهای مهران و شلمچه

18:12 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۱۲۹
سخنگوی فراجا وضعیت تردد زوار از مرزهای زمینی مهران و شلمچه را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان _ سردار مهدی حاجیان، درباره روند و وضعیت تردد زوار حسینی (ع) از مرزهای زمینی مهران و شلمچه بیان کرد: برابر توافق به عمل آمده با دولت عراق، مقرر شد تا عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و زوار عزیز ایرانی برای شرکت در مراسم پرفیض و معنوی عرفه، به صورت انفرادی و گروهی به کشور عراق عزیمت کنند.

وی افزود: اعزام انفرادی تا ساعت 24 روز جمعه هفدهم تیرماه معتبر است و پس از آن زوار عزیز باید به صورت کاروانی برای عزیمت به کشور عراق اقدام کنند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: از تاریخ هشتم تیرماه تاکنون، بیش از 180 هزار تردد از دو مرز مهران و شلمچه ثبت شده و 143 گیت گذرنامه پلیس در مرزهای مهران و شلمچه فعال است.

وی با اشاره به وضعیت گیت های آماده بکار و فعال در مرزهای زمینی ایلام و خوزستان، گفت: در حال حاضر، مرز مهران دارای 95 گیت فعال شامل؛ 29 گیت ثابت، 64 گیت موقت، 1 گیت داخل ترانزیت و 1 گیت بازارچه است.

سردار حاجیان درباره گیت های مرز شلمچه، بیان کرد: این مرز نیز دارای 48 گیت شامل؛ 24 گیت ثابت و 24 گیت موقت است.

وی درباره روند صدور گذرنامه برای زوار، گفت: در هفته گذشته تعداد 270 هزار فقره درخواست صدور گذرنامه ثبت که توسط همکاران انتظامی، مراحل چاپ آن انجام شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا اظهار کرد: مدت زمان آماده شدن گذرنامه بین 3 الی 4 روز است که توسط پست به آدرس اعلامی توسط متقاضی ارسال می شود.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای خدمات دهی به زوار حسینی (ع) گفت: پلیس با آمادگی کامل به زوار عزیز خدمات انتظامی، مرزی و گذرنامه را ارائه می کند و انتظار است زوار عزیز چون همیشه با خادمان خود در انتظامی همکاری داشته باشند و در این ایام معنوی، ما را از دعای خیر خود محروم نکنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فراجا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *