امیرعبداللهیان: مطالبات ایران فرابرجامی نیست

15:11 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۹۶۲
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه گفت: برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم؛ ما هیچ مطالبه فرابرجامی نداریم و مطالباتمان در چارچوب توافق ۲۰۱۵ است.

خبرگزاری میزان - حسین امیر عبداللهیان، در نشست خبری مشترک با وزیر امورخارجه قطر ضمن تشکر و قدردانی از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی به دلیل هماهنگی برای دیدار مقام های ورزشی کشورمان با مقام های برگزار کننده جام جهانی قطر، به ایجاد کارگروه هایی با حضور دو کشور اشاره کرد و از گفت و گوهای سازنده در حوزه مناسبات دوجانبه در دیدار با وزیر خارجه قطر خبر داد.

وی در ادامه به موضوع حل و فصل مشکل اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در «دوحه» و تسهیل حمل و نقل پرداخت و ابراز امیدواری کرد این مشکلات در آینده نزدیک برطرف شوند تا افزایش تبادل تجاری میان دو کشور و همکاری استان های ما با دولت قطر با مانعی مواجه نشود.

به گفته امیر عبداللهیان، لزوم تقویت سازوکارهای منطقه ای از دیگر موضوعات صحبت های وی با «آل ثانی» بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش میانجیگرانه قطر در موضوعات منطقه ای اظهار کرد: «قطر همچنان در این مسیر حرکت می کند؛ من از حسن استقبال و حسن میزبانی دولت قطر برای گفت و گوهای جمهوری اسلامی ایران با نماینده اتحادیه اروپا و گفت و گوهای سه جانبه غیر مستقیم هفته گذشته در دوحه تشکر می کنم.

وی افزود: از هماهنگی های خوب و نقش سازنده امیر و وزیر خارجه قطر برای تسهیل و پیشرفت گفت و گوها با هدف بازگشت طرفین برجام به انجام تعهداتشان تشکر می کنم؛ ما همواره شاهد گام های سازنده و موثر دوستانمان در دولت قطر بودیم.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم؛ ما هیچ مطالبه فرابرجامی نداریم و مطالباتمان در چارچوب توافق ۲۰۱۵ است.

وی ادامه داد: ما در گفت‌وگوهای دوحه بر تضمین مؤثر از سوی آمریکا تاکید کردیم؛ آمریکا باید متعهد شود که ایران از کلیه مزایای توافق ۲۰۱۵ برخوردار خواهد بود؛ ما حسن‌نیت داریم و در مسیر مذاکره جدی هستیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: مطالبه ما زیادخواهانه نیست ولی در مسیر اخد تضمین‌ها باید آمریکایی‌ها ما را راضی کنند.

وزیر خارجه قطر نیز در این نشست خبری گفت که ما از گفت‌وگوهای منطقه‌ای بین ایران و کشورهای خلیج فارس حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ما از بازگشت همه طرف به توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و خواستاریم برجام احیا شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *