بومیان و سیاهپوستان بخش عمده جمعیت زندان‌های کانادا را تشکیل می‌دهند

9:19 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۶۸۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
داده‌های جمع آوری شده نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از جمعیت زندان‌های کانادا را سیاهپوستان و بومیان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری میزان - کارشناسان حقوقی می‌گویند که تغییرات جسورانه سیستم عدالت کیفری کانادا برای مقابله با مشکل دیرینه حضور بیش از حد افراد بومی و سیاهپوست در زندان‌های این کشور مورد نیاز است.

به گزارش «استار»، بزرگسالان بومی حدود 30 درصد از جمعیت زندان‌های کانادا را تشکیل می‌دهند، علیرغم اینکه تنها پنج درصد از جمعیت این کشور بومیان هستند.

علاوه بر این در حالی که بزرگسالان سیاهپوست سه درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‎دهند اما کمی بیش از هفت درصد از جمعیت زندان‌های کانادا از این گروه اقلیتی هستند.

کارشناسان سال‌هاست که می‌گویند یکی از راه‌های مهم برای مقابله با حضور بیش از حد سیاه‌پوستان و افراد بومی در زندان، لغو حداقل مجازات‌های اجباری است که مانع از ایجاد احکامی متناسب با شرایط خاص مجرمان توسط قضات می‌شود.

این ایده‎ای است که در بین مردم کانادا نیز محبوب به نظر می‌رسد؛ یک نظرسنجی که در سال 2017 برای وزارت دادگستری کانادا انجام شده، نشان می‌دهد که از هر 10 کانادایی 9 نفر معتقد بودند که قضات باید انعطاف‌پذیری داشته باشند تا مجازات‌های کمتر از حداقل اجباری را اعمال کنند.

روند حضور بی‌تناسب بومیان و سیاهپوستان در زندان‌های کانادا همواره مورد انتقاد گروه‌های مختلف بوده اما مقامات این کشور تنها به دادن وعده بسنده کرده‌اند و تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشده است.

«آکواسی اووسو-بمپا»، جرم شناس دانشگاه «تورنتو»، در این باره می‌گوید اطمینان از اینکه پلیس کانادا افراد بومی و سیاهپوست را به طور نامتناسب متهم نمی‌کند، ضروری است.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا که در گذشته ایده جرم‌زدایی را نادیده می‌گرفت، پیش از این گفته بود که دولت کانادا «کاملاً برای همکاری» با استان‌هایی که می‌خواهند نوعی جرم‌زدایی را در محدوده‌های خود اعمال کنند، حاضراست اما او به لغو کامل جرایمی که در سراسر این کشور اعمال می‌شود، متعهد نشد.

مقامات کانادا متعهد به لغو هیچ یک از حداقل‌های اجباری نیستند و در واقع وعده می‌دهند دستکم سه مورد دیگر را در زمینه‌های خشونت خانگی، قاچاق اسلحه و استفاده مجرمانه از سلاح گرم معرفی کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *