رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فشار تحریم‌ها با حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از بین می‌رود

9:44 - 18 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۵۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: محور قرار دادن بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از مسیر‌هایی است که می‌تواند ما را از فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا برهانند.

فشار تحریم‌ها با حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از بین می‌رودابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره نقش شرکت‌های کوچک و متوسط برای مقابله با تحریم اظهار کرد: در بسته پیشنهادی که ایران و اروپا درباره آن در حال توافق هستند، قرار بر این است که شرکت‌های کوچک و متوسط محور کار قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: به دلیل اینکه شرکت‌های بزرگ معمولا مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند و یا به دلیل مراوداتی که با آمریکایی‌ها دارند از کار کردن در ایران هراس دارند بنابراین شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند بهترین فرصت باشند به این دلیل که بخش خصوصی صد درصد کاملی هستند و وابستگی مالی با آمریکا ندارند به همین جهت می‌توانند به راحتی در کشور ما فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: محور قرار دادن بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از مسیر‌هایی است که می‌تواند ما را از فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا برهانند.

روغنی گلپایگانی درباره اینکه آیا شرکت‌های کوچک و متوسطه داخلی توانایی همکاری با شرکت‌های خارجی را دارند، خاطرنشان کرد: همکاری شرکت‌های داخلی با اروپاییان نیاز به زیرساخت دارد که آماده نیست، یکی از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها مبادلات مالی است که مشکل دارد که باید حل شود.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به هرحال این موضوع نیازمند زیرساخت‌هایی است از جمله اینکه معمولا این شرکت‌ها در بخش‌های تحقیق و توسعه زیاد صاحب فکر و ایده نیستند و در سطح مقیاس کوچک می‌توانند فعالیت کنند اما، چاره‌ای نداریم و باید این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ما زیرساخت‌های لازم را ندارند و به زمان نیاز داریم که اینکار‌ها را انجام دهیم، اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور در حالت خوشبینانه ۵۰ تا ۶۰ درصدشان با ظرفیت خوب در حال کار کردن هستند، کار سختی است اما، ما باید هم شرایط را آماده کنیم و هم مقدمات را فراهم کنیم تا این ارتباطات بهتر شود.

روغنی گلپایگانی گفت: شرکت‌های ما کم نیستند و طرف‌های اروپایی را می‌شناسند و از طریق ارتباطات و تعاملات که در حال برقرار شدن است این مسئله قابلیت حل بهتری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: وزارت خارجه بخشی به عنوان رایزن‌های اقتصادی دارد که وزیر خارجه دستور داده تا فعال شوند و بخش خصوصی هم تلاش می‌کند تا سفر، مبادلات و روابط بیشتری را برقرار کند تا بتوانیم مکانیزم را در کشور طراحی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *