رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری گلستان: میانگین سازش پرونده‌ها در مراجع قضایی استان بالاتر از میانگین کشوری است

11:31 - 12 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۲۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان از میانگین بالای سازش پرونده‌ها در مراجع قضایی استان به مدد بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان اقوام خبر داد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در دیدار جمعی از ریش سفیدان سیستانی و بلوچ، از میانگین بالای سازش پرونده‌ها در مراجع قضایی استان به مدد بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان اقوام خبر داد.

رئیس کل دادگستری گلستان، تنوع قومیتی در استان را یک فرصت خواند و گفت: در دستگاه قضایی استان از این فرصت در قالب هیئت‌های سازشی و صلح یاران برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بهره می‌بریم.

آسیابی افزود: ریش سفیدان، بزرگان اقوام و مذاهب ساکن استان همواره در سوق دادن پرونده‌ها به سمت صلح و سازش اثرگذار بوده اند و این که میانگین سازش پروندها در استان بالاتر از میانگین کشوری است نتیجه همین همراهی و مشارکت است .

وی ادامه داد: میانگین سازش پرونده ها در کشور 39 درصد است، در حالی که در استان گلستان امسال 44 درصد پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف با آشتی و گذشت طرفین مختومه می شود.

آسیابی افزود: در قالب این طرح مسئولان قضایی با حضور در مساجد محله ها مشکلات و اسیب ها و خدمات شهری در حوزه حقوق عامه را شناسایی و از دستگاه های خدمات رسان و شهرداری اجرای آن را مطالبه می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *