رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات سومین جشنواره ملی چادر‌های آسمانی

18:01 - 16 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۱۸۷
مدیرکل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا، با اشاره به تاریخچه جشنواره چادر‌های آسمانی، جزئیات برگزاری سومین مرحله این جشنواره را تشریح کرد.

جزئیات سومین جشنواره ملی چادر‌های آسمانیاحمد کاهه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به تاریخچه جشنواره‌های ملی چادر‌های آسمانی، اظهارداشت: اداره کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا از سال ۱۳۹۲ با برگزاری اتاق اندیشه ورزی، از هنرمندان متعهد در حوزه‌های تولید انیمیشن، گرافیک و تالیف دعوت کرد تا در حوزه " عفاف و حجاب" با موضوع تولید آثار هنری و یا اقدامات خلاقانه برای جلب توجه هنرمندان و عموم مردم فعالیت کنند.

وی افزود: در این رابطه پیشنهاداتی مطرح شد که با حمایت هیئت رئیسه معاونت اجتماعی در سال ۱۳۹۳ طرح مسابقه عکاسی "چادر‌های کوچک" با موضوع عکاسی از کودکان محجبه در حال بازی، عبادت، ورزش و ... توسط موسسه فرهنگی "عزیزستان" و با همکاری سایت "آرت آنلاین" مطرح شد که نام این مسابقه به "جشنواره چادر‌های آسمانی" تغییر پیدا کرد.

مدیرکل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا ادامه داد: این جشنواره طی فراخوانی از هفته عفاف و حجاب در سال ۱۳۹۴، مسابقه عکاسی در دو بخش تخصصی و مردمی را در فضای مجازی برگزار کرد که ۶۰۰ عکس از آن به مرحله نهایی داوری راه یافت و تا هفته ناجا همان سال طی دو داوری درون سازمانی و برون سازمانی، ۳ عکس در بخش تخصصی و ۵ عکس در بخش مردمی انتخاب شدند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تاکید فرمانده محترم ناجا مبنی بر پربار برگزار شدن تجلیل از منتخبان مسابقه، با هماهنگی‌های صورت گرفته در مورخ ۲۳ تیر ۱۳۹۵ و همزمان با هفته "عفاف و حجاب"، مراسم اختتامیه جشنواره چادر‌های آسمانی با تجلیل از ۸ هنرمند عکاس و داوران برون سازمانی و همچنین ۷ بانو به عنوان جلوه علمی و فرهنگی محجبه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه برپایی جشنواره دوره اول به صورت برون سپاری بود، به اتخاذ برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره در دو بخش ترویجی و هنری اشاره و بیان کرد: برهمین اساس در سال ۹۶، برای بخش هنری مسابقه در دو رشته گرافیک و تصویر سازی با بهره گیری از ۳ داور مطرح فراخوان داده شد.

کاهه خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین ثمره، مشارکت هنرمندان و تولید ۴۲۴ اثر گرافیکی و تصویرسازی حرفه‌ای در حوزه عفاف و حجاب و ارسال آن به دبیرخانه بخش هنری مستقر در اداره کل آموزش همگانی از طریق سایت hejab.police.ir بود که با رأی و نظر هیئت محترم داوران به ۱۰ اثر برگزیده، جوایز نفیسی تعلق گرفت و به همراه ۳۰ اثر منتخب دیگر در سایت‌ها و فضایِ مجازی منتشر شد.

این مقام مسئول درباره سومین جشنواره ملی چادر‌های آسمانی، گفت: از اول خرداد تا ۱۰ تیر ۱۳۹۷ به مدت ۴۰ روز با انتشار فراخوان سومین جشنواره ملی چادر‌های آسمانی در رشته موشن گرافیک، این رقابت فرهنگی - هنری آغاز شد.

وی با اشاره به ۱۸ محور این جشنواره، گفت: سومین جشنواره چادر‌های آسمانی در سال جاری، با هدف حمایت فرهنگی از توسعه عفاف و حجاب از مسیر فعالیت‌های ایجابی، احتجاج در توسعه فرهنگ این حوزه در خانواده ها، تاثیر بر افکار عمومی، بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تولید آثار هنری خلاقانه و الهام بخش با موضوع عفاف و حجاب، افزایش علاقه مندی به عفاف و حجاب و فراهم آوردن بستری به منظور ایجاد تعلق بیشتر هنرمندان آشنا با رشته موشن گرافیک به سوژه عفاف و حجاب به مدت ۴۰ روز توسط سایت hejab.police.ir برگزار شده است.

دبیر بخش هنری سومین جشنواره چادر‌های آسمانی در خاتمه گفت: در نظر است از ۶ تا ۷ اثر برتر با جوایز ۵، ۴، ۳ و یک میلیون تومانی تجلیل شود.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *