رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: افزایش 25 درصدی جرایم در فضای مجازی ضرورت نظارت در این عرصه را مضاعف می‌کند

15:03 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۱۲۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: تبلیغ ساخت و توزیع موادمخدر، سلاح و مهمات در فضای مجازی باید در اسرع وقت از طریق مجموعه‌های نظارت کننده متوقف شود.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی، بیان کرد: انتقال فضای بزهکاری از فضای واقعی جامعه به فضای مجازی و افزایش وقوع جرائم در بستر فضای مجازی نگران کننده و تهدید آمیز است.

وی افزود: تبلیغ ساخت و توزیع موادمخدر، سلاح و مهمات در فضای مجازی باید در اسرع وقت از طریق مجموعه‌های نظارت کننده محدود و با برخوردهای قضایی لازم و جدی متوقف شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: افزایش 25 درصدی جرایم در فضای مجازی ضرورت نظارت و مدیریت در این عرصه را مضاعف می‌کند و دستگاه قضایی با برخود جدی و قاطع اقدامات لازم را با این نوع جرایم انجام می‌دهد اما لازم است تا نهادهای متولی امر در این عرصه فعالیت و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

بیشتربخوانید

بازداشت فروشندگان سوالات امتحان نهایی و کنکور در ۲ استان کشور/ متهمان از ۲۰۰ داوطلب کلاهبرداری کردند

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، مدیریت فضای مجازی و استفاده بهینه از این ظرفیت مناسب برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در دیدار اخیر با مسئولان عالی قضایی کشور مجددا به این امر تاکید فرموده‌اند، لذا لازم است تا تمام مدیران و فعالان این عرصه به این دغدغه توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *