رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم استمرار در برگزاری کلاس‎های آگاه‌سازی به منظور صیانت از نیرو‌های مسلح/ تاکید بر افزایش دانش، بصیرت و ارتقاء روحیه انقلابی بسیج

15:53 - 15 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۰۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش «اقتدار، قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی» با حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تهران و دادستان نظامی استان تهران در بسیج لشگر سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، همایش «اقتدار، قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی» با حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تهران و دادستان نظامی استان تهران در بسیج لشگر سیدالشهدا (ع) برگزار شد.


رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در این همایش که فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند، گفت: برادران عزیز بسیجی که بدون هیچ‌گونه چشمداشتی وقتشان را در خدمت این نهاد مقدس می‌گذرانند و جوانی خود را در این راه طی می‌کنند نگذارند با یک خطا و اشتباه این زحمات به باد برود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی فراتی با بیان اینکه بسیجیان در هرجایی‌که مشغول به خدمت‌اند، موفق و متعهد هستند و به‌ندرت مسئله‌ای بوجود می‌آورند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج در کشور گفت: فرمانده سپاه محمدرسول ا... (ص) اعلام کردند که ما در ۲۲۰۰ مسجد استان تهران پایگاه داریم لذا اگر بتوانیم انتظارات مردم را درست برآورده کنیم، یک ظرفیت بسیار وسیع و گسترده بوجود می‌آید.

وی اظهار امیدواری کرد که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای صیانت از نیرو‌های مسلح با پشتوانه فکری و قضایی و رعایت اعتدال، بتواند با آسیب‌ها و چالش‌ها برخورد کند.


در ادامه همایش، دکتر غلامعباس ترکی دادستان نظامی تهران با اشاره به اهمیت، جایگاه و نقش بسیج در کشور گفت: برای تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی، بسیج باید از کارآمدی لازم برخوردار باشد و روزبه‌روز بر توانمندی‌های آن افزوده شود. 

وی افزایش عزت و اقتدار بسیج را یک وظیفه دانست و تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف نیازمند افزایش دانش، بصیرت و مهارت و در رأس آن‌ها ارتقاء روحیه انقلابی هستیم، چون اگر روحیه انقلابی حفظ نشود قطعاً نظام اسلامی آسیب خواهد دید.

دادستان نظامی استان تهران بر آشنایی بسیجیان با قوانین و مقررات مرتبط تأکید کرد و گفت: بسیجیان نسبت به قانون حمایت قضایی از بسیج، قانون به‌کارگیری سلاح و قوانین ناظر به امربه‌معروف و نهی از منکر، از شناخت و آگاهی کامل برخوردار باشند، چون هرکدام از این قوانین، دارای ظرافت‌هایی هستند.

ترکی با اشاره به وظایف بسیج در مواجهه با جرایم مشهود و غیر مشهود گفت: ماده ۶۱ قانون آئین دادرسی کیفری صراحت دارد که تمام تحقیقات ضابطان قضایی مطابق قواعدی است که برای تحقیقات مقدماتی مقرر شده و فرماندهان می‌بایست نیرو‌های بسیجی را با این مسائل آشنا نمایند.

دادستان نظامی استان تهران با اشاره به ضرورت ساماندهی تور‌های ایست و بازرسی و هماهنگی با ناجا در این ارتباط گفت: در برقراری تور‌های ایست و بازرسی، مسائل ترافیکی شهر را در نظر بگیریم تا موجب راه‌بندان و نارضایتی مردم نشود.

در ادامه این همایش، کارگاه آموزشی توسط دکتر محمدرضا یزدانیان مدیرکل دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دکتر فرامرز یوسفوندی معاون دادستان نظامی استان تهران با عنوان «حقوق شهروندی و وظایف بسیج به‌عنوان ضابط خاص» برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *