۳ روز زمان مورد نیاز ورود کامل آب به مدار غدیر/ کاهش وابستگی به آب‌های محلی با افتتاح پروژه

13:19 - 14 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۸۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: با افتتاح آزمایشی از شب گذشته به سه روز زمان نیاز است تا آب به‌صورت کامل در مدار وارد و در روز شنبه به شهر‌های خرمشهر، آبادان و شادگان برسد.
طرح غدیرصادق حقیقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص آخرین شرایط آب رسانی به شهر‌های استان خوزستان با توجه به افتتاح آزمایشی طرح غدیر در شب گذشته گفت: با افتتاح آزمایشی از شب گذشته به سه روز زمان نیاز است تا آب به‌صورت کامل در مدار وارد و در روز شنبه به شهر‌های خرمشهر، آبادان و شادگان برسد. گفتنی است در شرایط فعلی به دنبال شست‌و شوی لوله‌ها و پر کردن آن هستیم.

وی در خصوص تاثیرات افتتاح طرح غدیر گفت: با به مدار آمدن آب خط غدیر برداشت‌ها از منابع آب کارون و بهمنشیر نخواهیم داشت و طبیعتا کیفیت آب شبکه توزیع آبادان و خرمشهر و شادگان ارتقا چشمگیری خواهد داشت.
 
**تامین کامل آب شهر شادگان با افتتاح خط دوم طرح
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان تصریح کرد: شهر شادگان پیش از این در حدود ۴۰ درصد از آب مورد نیاز خود را از طرح غدیر تامین می‌کرد که با افتتاح خط دوم تقریبا تمام نیاز آب شرب شهر از این خط تامین خواهد شد.
 
حقیقی‌پور در ادامه به دو شهر آبادان و خرمشهر اشاره و بیان کرد: با افتتاح طرح غدیر وابستگی این دو شهر به آب محلی کاهش یافته و در کنار آن برای تامین آب شرب این شهر‌ها از ظرفیت‌های آب‌شیرین‌کن مستقر در منطقه نیز استفاده خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه افتتاح آزمایشی از این خط لوله با تلاش فراوان همکاران آب و فاضلاب استان خوزستان، زودتر از زمان تعیین شده صورت گرفت گفت: طرح غدیر وارد مدار شده، اما افتتاح رسمی طرح با حضور آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، استاندار منطقه و سایر مسئولان صورت خواهد گرفت.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان درخصوص حجم آب منتقل شده از طریق طرح غدیر گفت: توسط این طرح ۸۶ هزار مترمکعب آب به خرمشهر، ۱۳۵ هزار مترمکعب آب به شهر آبادان و ۶۰ هزار مترمکعب آب به شهر شادگان در شبانه‌روز منتقل می‌شود. در کنار این حجم از آب به میزان ۸۰ هزار مترمکعب آب برای شهر‌های دشت آزادگان مانند سوسنگرد و حمیدیه و در حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به اهواز منتقل خواهد شد.
 
**تامین ۳۰ درصد نیاز آبی شهر‌های ساحلی از آب‌شیرین‌کن‌ها
 
حقیقی‌پور در خصوص سهم آب‌شیرین‌کن‌ها در تامین آب شرب استان خوزستان گفت: در حال حاضر آب‌شیرین‌کنی با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در آبادان و آب‌شیرین‌کن دیگری با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در تاسیسات آبی شهر خرمشهر داریم که آب تصفیه شده آن وارد مدار غدیر می‌شود.
 
وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استفاده بیشتر از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها گفت: تا پایان تیرماه مناقصه‌ای برای ده هزار مترمکعب آب شیرین‌کن برای شهر آبادان، ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب‌شیرین‌کن برای شهر اروندکنار و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب دیگر برگزار خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان افزود: در سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی‌ها به این صورت است ۳۰ درصد نیاز آبی شهر‌های ساحلی از آب‌شیرین‌کن‌های دریایی تامین شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *