اتمام پروژه بند خاکی رودخانه کارون/ اجرای آزمایشی طرح غدیر تا ساعاتی دیگر +فیلم

14:19 - 13 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۶۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
به دنبال تلاش‌های شبانه روزی در راستای اجرایی شدن طرح غدیر عملیات احداث بند خاکی بر روی رودخانه کارون به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به پایان رسید و بهره برداری آزمایشی آن از ساعات آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، به دنبال پیگیری‌های انجام شده از آخرین وضعیت طرح غدیر و آبرسانی و با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم این منطقه، مسئولین به دنبال اجرایی کردن سریعترین راه حل برای رفع مشکل افراد این منطقه بودند.

با پیشرفت سریع طرح غدیر در روز‌های اخیر برای رفع مشکل مردم، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان از بهره برداری آزمایشی طرح غدیر تا ساعاتی دیگر خبر داد و گفت: بعد از بهره‌برداری آزمایشی از طرح در ساعات آینده، این پروژه در روز ۱۵ تیر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

در همین راستا از پیشرفت فیزیکی بالای پروژه به واسطه تامین مالی طرح خبر داد و گفت: در فاصله نه ماه حدود ۹۰ کیلومتر لوله با قطر دو هزار میلیمتری برای اجرای طرح کار گذاشته شده است که در این زمینه رکورد بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروژه غدیر از سال ۸۷ کلید خورد گفت: با تکمیل پروژه از ۱۵ تیرماه آب شرب ۲۵ شهر و هزار و ۶۰۸ روستا تامین می‌شود که این شهر‌ها عمدتاً در جنوب غربی و مرکز استان خوزستان قرار دارند و پرجمعیت‌ترین مناطق آن اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان است.

وی در خصوص تامین مالی پروژه خاطرنشان کرد: بعد از پیش بینی‌های صورت گرفته و تشدید خشکسالی ها، بحران کم آبی در منطقه پیش بینی شد به همین خاطر در سال مالی ۹۶ نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار معادل کل بودجه سال‌های اجرای این پروژه تخصیص یافت که این مساله نشان می‌دهد مسئولین از قبل این موضوع را پیش بینی کرده بودند.

باتلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به منظور کنترل جریانات جزر و مدی و جلوگیری از نفوذ آب شور خلیج فارس به رودخانه کارون، اجرای بند خاکی بر روی رودخانه کارون و در دهانه بهمنشیر به اتمام رسید که نتیجه آن بهبود کیفیت و کمیت آب آبادان و خرمشهر است.

گفتی است زمان اجرای این پروژه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به مدت پنج ماهه در نظر گرفته شده بود که بنا بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر آن، اتمام پروژه طرح غدیر با کار شبانه‌روزی در کمتر از دو ماه صورت گرفت.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1696688_384.mp4']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *