بررسی جرم قتل در نیروهای مسلح استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان

15:05 - 13 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۵۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مطالعه و تحلیل جامعه‌شناختی ابعاد و عوامل قتل در نیرو‌های مسلح استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان را در سال ۱۳۹۱ با هدف؛ بررسی ابعاد و علل قتل در نیرو‌های مسلح از دیدگاه قضات مورد پژوهش قرار داده است.

بررسی جرم قتل در نیروهای مسلح استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سه پژوهش کاربردی در حوزه پیشگیری کیفری و فرا کیفری توسط اداره کل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر شد.

«ارزیابی بازدارندگی مجازات‌ها در قلمرو عدالت کیفری نظامی»، «آسیب‌شناسی نحوه خدمت سربازی با تأکید بر ارتکاب جرایم نظامی» و «بررسی جرم قتل در نیروهای مسلح استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان» سه عنوان پژوهشی جدیدی است که با همکاری تنی چند از اساتید دانشگاه به زیور طبع آراسته‌شده است.

بررسی جرم قتل در نیرو‌های مسلح استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان» اختصاص دارد. این کتاب دارای پنج فصل و ۲۲ گفتار است.


قتل به‌عنوان یک پدید اجتماعی و یک رفتار جنایی، یک مسئله اجتماعی نیز تلقی می‌شود؛ زیرا مسائل اجتماعی بر اساس ارزش‌ها و هنجار‌های حاکم بر جامعه به‌عنوان وضعیتی نامطلوب و مضر که افراد جامعه را تهدید می‌کند، شناخته شده است.

با توجه به اینکه نیرو‌های مسلح و ساختار‌های تشکیلاتی آن‌ها به‌عنوان بخشی از سازوکار تحقق امنیت اجتماعی می‌باشند، سؤال اساسی این است که چرا و چگونه در درون سازمان آن‌ها رفتار‌های ضدامنیت اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد و علل و ابعاد وقوع این پدیده در میان نیرو‌های مسلح چیست؟


سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با علم به اهمیت موضوع، مطالعه و تحلیل جامعه‌شناختی ابعاد و عوامل قتل در نیرو‌های مسلح استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان را در سال ۱۳۹۱ با هدف؛ بررسی ابعاد و علل قتل در نیرو‌های مسلح از دیدگاه قضات، بررسی وضعیت متهمان به قتل در زندان‌های استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و تهران و بررسی پرونده‌های قتل در این سه استان مورد پژوهش قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *