مورینیو: انگلیس فرصتی طلایی برای حضور در فینال دارد

9:25 - 13 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۴۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بعد از برد تیم ملی انگلیس مقابل تیم ملی کلمبیا مسیر حضور در فینال برای انگلیس تا حد زیادی هموار شد.
مورینیو: انگلیس فرصتی طلایی برای حضور در فینال داردبه گزارش گروه ورزشی ، ژوزه مورینیو پس از پیروزی تیم ملی انگلیس در مقابل تیم ملی کلمبیا در ضربات پنالتی در دور یک هشتم در مسکو گفت: انگلیس فرصتی طلایی برای حضور در فینال جام جهانی دارد.

تیم ملی انگلیس موفق شد در دیدار با تیم ملی کلمبیا در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۳ این تیم را شکست داده و پیروز از زمین خارج شود. انگلیس با این نتیجه رقیب تیم ملی سوئد در دور یک چهارم روز یکشنبه در سامارا شد.

بعد برد انگلیس در مقابل کلمبیا ژوزه مورینیو مربی منچستریونایتد گفت: حالا انگلیس شانسی واقعی برای حضور در فینال جام جهانی در مسکو در ۱۵ جولای دارد. وی گفت: «سال‌های زیادی بود که انگلیس به این مرحله نرسیده بود یعنی حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی. دیدار مقابل سوئد در مرحله یک چهارم نهایی و در صورت شکست این تیم دیدار با برنده روسیه – کرواسی. بر این اساس معتقدم که انگلیس شانس بالایی برای حضور در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ دارد.»

وی در ادامه گفت: «بستگی دارد که انگلیس چه چیزی را مد نظر داشت. اگر نتیجه برایشان مهم بود، یا برد در این دیدار برایشان از اهمیت برخوردار بود، اگر حضور در یک چهارم نهایی برایشان اهمیت داشت، پس باید گفت که آنان به هدف خود رسیده اند. به بهترین نحو انجام داده اند. مردم خوشحال هستند.»

او در ادامه گفت: «اما اگر روی کیفیت بازی ارائه شده از تیم تمرکز کنید یا روی تسلط بر بازی متمرکز شوید، خوشحال نخواهید بود.»

مورینیو به نقاط مثبت و منفی این دیدار و عملکرد بازیکنان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اشاره کرد. وی گفت: «نکته مثبت هر دو تیم، تعهد شگفت انگیز بازیکنان هر دو تیم بود. بازیکنان انگلیس و کلمبیا در ۱۲۰ دقیقه بازی هر چه در توان داشتند را به اجرا گذاشتند. در حالی که بازیکنان باید به ویژه از لحاظ روانی خسته می‌شدند.»

این مربی پرتغالی افزود: «و نکته منفی برای من در حقیقت که برای اولین بار شاهد آن نبودم و آخرین بار هم نخواهد بود، این بود که تصور می‌کردم آنان در حال اجرای تئاتر هستند. من فقط درباره بازیکنان انگلیس و کلمبیا حرف نمی‌زنم. درباره همه تیم‌ها می‌گویم.»

بخش عمده دیدار دو تیم به درگیری بازیکنان در طول بازی و تمارض و بحث درباره این موضوعات گذشت.

مورینیو گفت که توجه همه روی نمایش‌های نیمار برزیلی است که متهم به تمارض و بازی نمایشی در این رقابت هاست؛ این موضوع همه گیر در جام جهانی است. او گفت: «توجهات به سوی نیمار است، اما من خوشحال می‌شدم اگر تنها نیمار چنین کاری می‌کرد. این فقط در دیدار کلمبیا - انگلیس هم نبود، بازیکنان در هر بازی با چنین مسئله‌ای داوری را تحت فشار قرار می‌دهند. حتی با وجود var هم این مسئله مشکل آفرین است.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *