۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد معاینه در پزشکی قانونی استان لرستان ثبت شد

14:14 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۹۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد معاینه سرپایی در سال ۱۴۰۰ انجام شد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا فارسی نژاد بیان کرد: ۸۴ درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی استان لرستان در معاینات مربوط به سرپایی است و در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد معاینه در انجام شده و در سال ۹۹ این آمار ۳۹ هزار و ۵۲۱ مورد بوده که نشان دهنده ۱.۸۴ درصد رشد را در بخش معاینات سرپایی است.

وی افزود: از ۴۰ هزار پرونده معاینه، ۱۳ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان تصریح کرد: سال ۹۹ آمار مراجعان نزاع ۱۵ هزار بود که سال گذشته این آمار به ۱۳ هزار رسید و ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فارسی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته مجموع معاینات اجساد یک هزار و ۷۱۹ مورد بوده است، تصریح کرد: سال گذشته ۲۵ مورد فوتی ناشی از گاز مونوکسید کربن گزارش شده که ۱۴ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

وی با اشاره به آمار غرق‌ شدگی‌های استان لرستان در سال گذشته، گفت: ۲۲ نفر دچار غرق‌ شدند که از این تعداد ۲ نفر زن و ۲۰ نفر آقا بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان با اشاره به ۳۳ مورد سوختگی در سال گذشته، گفت: از این تعداد ۱۹ نفر خانم و ۱۴ نفر آقا بودند.

بیشتر بخوانید

۸۳ رای جایگزین حبس توسط قضات استان لرستان در یک سال اخیر صادر شد

فارسی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۲۶ معاینه ناشی از حوادث کار انجام شده است، اظهار کرد: میزان این آمار نسبت به سال ۹۹ حدود ۹ درصد بیشتر شده، ضمن اینکه سال گذشته، ۲۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برق گرفتگی منجر به فوت 15 نفر شد، گفت: این آمار نسبت به سال ۹۹ حدود ۶.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی بیان کرد: سال گذشته ۴۲۴ مورد فوتی ناشی از تصادف داشتیم که ۷ دهم درصد کاهش نسبت به آمار ۴۲۷ نفری سال ۹۹ داشتیم.

فارسی نژاد با اشاره به جداسازی غسال‌خانه و سالن تشریح ساختمان پزشکی قانونی الیگودرز، گفت: با این اقدام افزایش کیفیت کار را در این مرکز خواهیم داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: پزشکی قانونی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *