رقابت سوئد- سوئیس: نبرد سرنوشت ساز وایکینگ‌ها و هم پیمانان

11:48 - 12 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۲۳۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سوئد و سوئیس در آخرین روز دور حذفی رقابت های جام جهانی 2018 به مصاف یکدیگر می روند.
رقابت سوئد- سوئیس: نبرد سرنوشت ساز وایکینگ‌ها و هم پیمانانبه گزارش گروه ورزشی ، آخرین روز دور حذفی رقابت‌های روسیه ۲۰۱۸ با رویارویی سوئد و سوئیس، دو تیم اروپایی برای بدست آوردن جایگاه بین ۸ تیم برتر جام جهانی پیگیری می‌شود.

رقابت پایانی تیم سوئیس در مرحله گروهی برای رسیدن به جمع ۱۶ تیم با رویارویی با برزیل و شکست ناپذیری به پایان رسید.

در حقیقت شاگردان ولادیمیر پتکوویچ به لطف شکست ناپذیری در ۲۵ بازی اخیر خود در جدول رده بندی فیفا به رده ششم صعود کرده اند. موفقیت چشم گیری که برای مهاجم این تیم جوزپه درمیچ غیر منتظره نبوده است. «این موقعیت اتفاقی به دست نیامده است. ما در طی چند ماه گذشته به سختی برای نیل به این هدف جنگیده ایم.»

سرمربی تیم سوئد جان اندرسون به خوبی آگاه است که شاگردانش محک سختی را در سنت پیترزبورگ پیش رو دارند. «موقعیتی است که ما باید باز هم بهترینمان را نمایش دهیم. می‌دانم بار‌ها این را تکرار کرده ام، اما تصور می‌کنم این بهترین توضیح برای چیزی است که ما در این مسابقه به آن نیاز داریم.» وی افزود: «ما باید به بالاترین سطح توان خود برسیم، آنگاه شانس غلبه بر سوئیس را خواهیم داشت.»

تیم سوئد در این مسابقه سباستین لارسون را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. به نظر می‌رسد گوستاو سونسون هافبک سیاتل ساندرز و یا اوسکار هیلی مارک بازیکن ژنوآ گزینه‌های احتمالی جایگزینی وی هستند.

همچنین سوئیس نیز مدافع میانی خود فابیان شار و مدافع راست تیم ستیفن لیختشتاینر را به علت یک جلسه محرومیت در اختیار نخواهد داشت. به همین خاطر یا مدافع میانی سابق آرسنال جوآن دژور و یا نیکو الودی جایگزین شار خواهند شد و همچنین به نظر می‌رسد مایکل لانگ به عنوان مدافع راست به میدان بیاید.

این بازی ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه کرستوفسکی انجام می‌شود.

دیدار امشب ۲۹ مین تقابل میان این دو تیم خواهد بود که در رده پنجمین فراوانی دیدار‌های رو در رو در تورنمنت‌های مهم (جام جهانی و رقابت‌های قهرمانی اروپا) قرار دارد.

سوئد در سه بازی اخیر خود برابر سوئیس شکست نخورده و یک پیروزی و دو تساوی نتیجه این دیدار‌ها بوده است. آخرین دیدار این دو تیم سال ۲۰۰۲ با نتیجه ۱-۱ به اتمام رسیده است. آخرین پیروزی سوئیس به سال ۱۹۹۴ بر می‌گردد که ۴-۲ از سد سوئد گذشت.

پس از صعود به مرحله حذفی در سال ۱۹۵۸ در خانه سوئدی‌ها تنها یکبار دیگر در سال ۱۹۹۴ به این مقصود دست یافته اند که در آن سال مقام سومی جام را کسب کردند.

سوئد هیچ گاه خارج از خانه به پیروزی‌های متوالی دست نیافته است تنها باری که این نتیجه به دست آمد در جام جهانی سال ۱۹۵۸ به میزبانی خود سوئد بوده است.

دیدار امشب ۵۰ مین رقابت سوئد در جام جهانی است و ۱۱ مین کشوریست که به این تعداد رسیده است. تنها مکزیک است که بدون کسب جام بیش از سوئد در رقابت‌ها حضور داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *