استرالیا یا کره‌جنوبی، کدامیک میزبان جام ملت‌های آسیا می‌شود؟

14:54 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۹۸۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فدراسیون فوتبال استرالیا شانس زیادی برای کسب میزبانی دجام ملت‌های فوتبال آسیا دارد.

خبرگزاری میزان - استرالیا، ژاپن و کره جنوبی 3 نامزد رسمی میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2023 به شمار می آیند. طبق گزارش AFC میزبان جدید جام ملت های آسیا در تاریخ 17 اکتبر (25 مهر) رونمایی خواهد شد. در حالی‌که از فرصت تعیین شده برای کاندیداتوری در رقابت‌ها 5 روز باقی مانده است، اما هنوز هیچ کشوری از غرب آسیا برای میزبانی رسمی جام ملت‌های آسیا دست به کار نشده است.

به نقل از رویترز، فدراسیون فوتبال استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال بررسی پیشنهاد میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پس از تصمیم چین برای واگذاری حقوق خود در این مسابقات است.

چین قرار بود در ژوئن و ژوئیه سال آینده میزبان این مسابقات باشد، اما عزم این کشور برای حفظ سیاست ضد کرونا، منجر به جابجایی این تورنمنت ۲۴ تیمی شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ماه گذشته پیشنهادهایی را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد و گفت که علاقه‌مندان باید تا ۳۰ ژوئن اعلام آمادگی کنند.

سخنگوی فوتبال استرالیا گفت: ما به طور موازی با AFC و دولت استرالیا صحبت می‌کنیم و روند و منافع خود را تعیین می‌کنیم؛ البته دولت استرالیا از اظهار نظر در مورد حمایت از این پیشنهاد خودداری کرده است.

آنیکا ولز، وزیر ورزش فدرال استرالیا نیز در بیانیه‌ای گفت: تصمیم برای تایید یا رد این پیشنهاد با فوتبال استرالیا، به سازمان ملی ورزشی مرتبط است.

از سوی دیگر کره جنوبی روز دوشنبه گذشته تایید کرد که جهت میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ استقبال خواهد کرد، در حالی که ژاپن ماه گذشته اعلام کرد که به طور غیررسمی در مورد این پیشنهاد فکر شده است.

استرالیا در حال حاضر در سال ۲۰۲۳ ، سال شلوغی را به عنوان میزبان مشترک جام جهانی زنان با نیوزلند که از ۲۰ جولای سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود، برنامه‌ریزی کرده است.

استرالیا میزبان و قهرمان جام ملت‌های آسیا در ژانویه ۲۰۱۵ بود، جایی که پستکوگلو، مربی سابق، ساکروس (تیم ملی استرالیا) را به اولین عنوان قهرمانی خود در قاره کهن هدایت کرد.

با توجه به درگیری احتمالی با جام جهانی زنان و تقاضای زیاد برای ورزشگاه‌ها از سوی ورزش‌های دیگر در زمستان و از سوی دیگر علاقه این کشور برای میزبانی، ممکن است در صورت موافقت AFC برای جابجا کردن زمان مسابقات از زمان برنامه ریزی شده برای چین، این پیشنهاد رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد.

البته طبق آمار و با توجه به اینکه کره جنوبی تنها یک دوره میزبانی این تورنمنت مهم فوتبالی آسیا را در سال ۱۹۶۰ میلادی داشته است، پیش‌بینی می‌شود شانس بیشتری برای کسب میزبانی این دوره جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص دهد؛ هر چند هنوز چند روز دیگر به پایان مهلت متقاضیان باقی مانده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *