رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرونده مخدوش‌کنندگان پلاک به مراجع قضایی ارسال خواهد شد

10:23 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۹۹۹
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر مخدوشی پلاک به نحوی باشد که تغییر در ارقام وسیله نقلیه انجام شده باشد تشکیل پرونده انجام و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص تخلفات پلاک و نوع برخورد با مخدوش کنندگان پلاک توضیح داد و گفت : پلاک وسیله نقلیه شناسنامه وسیله نقلیه محسوب شده و این قطعه فلزی بیانگر هویت وسیله نقلیه می باشد که متاسفانه یکی از معضلات ترافیکی و مشکلاتی که ما در حال حاضر داریم انواع تخلف پوشش و مخدوشی پلاک است .

سرهنگ شریفی گفت : با توجه به اینکه این تخلف اشاعه بی نظمی و بی انضباطی است به نوعی خط قرمز پلیس محسوب می شود و پلیس شدیدا با این نوع از تخلف برخورد و اکیدا توصیه میکند که سمت مخدوشی پلاک و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه نروند .

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با توجه به اینکه معمولا پوشش پلاک مقدمه‌ای برای شروع سایر تخلفات و حتی جرایم می باشد پلیس راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان در این خصوص اغماض نکرده و به طرق مختلف با این نوع از تخلف برخورد می‌کند.

وی گفت: به محض مشاهده این نوع تخلف ، همکاران بنده در سطح معابر و چه از طریق رصد و پایش تصویری، ضمن اعمال قانونی که برای این تخلف در نظر گرفته شده است و در ادامه ، توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ صورت گرفته و اگر مخدوشی پلاک به نحوی باشد که تغییر در ارقام وسیله نقلیه انجام شده باشد با توجه به جرم صورت گرفته و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی تشکیل پرونده انجام و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

سرهنگ شریفی با اشاره به رصد این تخلفات توسط دوربین های نظارتی گفت : علاوه بر اینکه در سطح معابر همکاران من با این تخلف برخورد می نمایند بیشتر برخورد با این نوع از تخلف با سامانه هایی است که ما در اختیار داریم و همچنین از طریق دوربین های نظارتی در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ این تخلفات ثبت و مستند سازی می‌شود.

وی ادامه داد : البته دوربین های پلاک خوان نیز در مجموعه مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارند که از این طریق نیز اعمال قانون و برخورد لازم صورت و این تخلفات ثبت می گردد .

سرهنگ شریفی افزود : پس از تخلف برای مالک خودرو احضاریه ارسال می گردد که در پلیس راهور حضور پیدا کند و این تخلفی که انجام شده مورد بررسی قرار می گیرد و اگر نیاز به ارسال به مراجع قضایی باشد این کار انجام و با تشکیل پرودند به مراجع قضایی ارسال خواهد شد .

وی گفت : این رانندگان در مراکز پلیس مورد آموزش قرار گرفته و می بایست در کلاس های آموزشی شرکت نمایند .

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *