میز خدمت دستگاه قضایی در مصلاهای استان آذربایجان غربی برگزار شد

21:39 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۴۲۵
همزمان با هفته قوه قضائیه میز خدمت دستگاههای قضایی آذربایجان غربی در مصلی های نماز جمعه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، معاونین قضایی، مدیران ادارات تابعه و نهادهای های مرتبط روز جمعه در سومین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه قبل و بعد از خطبه‌های نماز جمعه با بیش از 200 نفر از مردم نمازگزار در ارومیه و همچنین روسا و دادستان‌ها و مدیران شهرستانی با تعداد بیش از 600 نفر از متقاضیان در کل حوزه های قضائی استان که همزمان میز خدمت دستگاه قضایی در مصلا های شهرستانها برپا بود دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

وی همچنین به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: تلاشهای همکاران در دستگاه قضایی و ادارات تابعه و نهادهای مرتبط که در سنگر احقاق حق و ارائه خدمات مطلوب به مردم تلاش می‌کنند قابل تقدیر است.
عتباتی افزود: دادگستری استان و مجموعه های مرتبط در کنار هم تلاش می‌کنند که بهترین خدمات را در کمترین زمان و هزینه به مردم شریف و شهید پرور استان ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت یکی از انسانهای بزرگ که معمار دستگاه قضایی و یاران باوفایش که خون خود را برای صیانت و حفاظت از ارزشهای اسلامی فدا کرده اند نام گذاری شده است، روزی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خاص استان آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی یک استان خاص و ویژه که با سه کشور همسایه و دارای گمرکات مختلف با ظرفیت های بسیار بی نظیر و امکان ارتقاء در زمینه های مختلف است که می تواند به رشد و اقتصاد کمک کند و دستگاه قضایی به همراه مجموعه های تأثیر گذار سعی کرده که وضعیت امنیتی مطلوبی را برای زمینه سازی رشد و توسعه استان فراهم کند و این استان جزء ۵ استان امن کشور است.

عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی و سایر مجموعه ها در جهت پیش‌بینی معضلات و پیشگیری از آسیب‌ها، اقدامات موثری انجام داده است و به موضوع امنیت به عنوان مطالبه جدی مردم در مطلوب ترین شکل در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و روانی توجه جدی کرده و در حوزه‌ مقابله با مفاسد اقتصادی، اداری و شرارت و اوباشگری که از سوی معدود افراد صورت می پذیرد با ورود به موقع و جدی و صدور دستورات قاطع مقابله کرده است.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقدامات موثری صورت گرفته همچون طرح هر مسجد یک حقوقدان و صلح یاران با محوریت مساجد از این اقدامات هستند.

عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در کنار مسئولان اجرایی، اقتصادی و صنعت و تولید استان است و این مهم را که فرمان مقام معظم رهبری هم است در دستور کار قرار داده، به طوری که با اقدامات حمایتی خود در سال گذشته مشکل ۳۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد را برطرف و به چرخه تولید بازگردانده است.

وی در ادامه به توسعه ارائه خدمات قضایی در بستر الکترونیک اشاره و از ابلاغ ۹۵ درصدی اوراق قضایی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایحان غربی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای کارکنان مجموعه دادگستری و ادارات تابعه و نهادهای مرتبط از مردم نیز خواست در مبادلات حقوقی و تجاری و معاملات خود توجه بیشتری کنند و از اهل فن کمک بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر از تلاش های دستگاه قضایی در احقاق حق و حل مشکلات مردم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که هدفی را برای قوه قضائیه تبیین کرده اند و آن این است که باید قوه قضائیه مأمن و پناهی برای همه باشد، از تمامی قضات خواست تا مأمن مظلومانی باشند که به آنها پناه آورده‌اند.

گفتنی است در کل شهرستانها و بخش‌های استان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه روسای حوزه های قضائی بودند و هر یک به ابلاغ سیاست های دستگاه قضایی و ارائه گزارش عملکرد حوزه خود پرداختند و قبل از آن هم با مردم دیدار چهره به چهره کردند.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته قوه قضائیه دادگستری استان و ادارات تابعه و نهادهای مرتبط نمایشگاهی از دستاوردها و خدمات خود در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار کرده و در آن ضمن اطلاع رسانی در مورد دستاوردها و خدمات دستگاه قضایی به مشاوره حقوقی رایگان به مردم پرداختند و کارشناسان بازرسی، تعزیرات به قبول شکایات مردم و کارشناسان ثبت اسناد املاک، دفاتر خدمات الکترونیک و شوراهای حل اختلاف به ارائه خدمات رایگان برای مردم پرداختند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *