رئیس کل دادگستری خوزستان: دادگستری خوزستان خود را محدود به رسیدگی به پرونده‌ها نمی‌داند

19:27 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۳۳۹
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در دادگستری خود را محدود به رسیدگی به پرونده‌ها نمی دانیم و هرجا که ضرورت داشته باشد در خصوص احیای حقوق عامه و نظارت بر حقوق شهروندی، در کنار مسئولان اجرایی خواهیم بود.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در سومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در سخنرانی پیش از خطبه های تماز جمعه اهواز، اظهار داشت: برخورد کریمانه با مردم و رعایت شان و کرامت مراجعه کنندگان، ارتباط با مردم و حضور در جمع آنان، سرعت و دقت در رسیدگی ها و تسریع در اجرای احکام، استفاده از فناوری نوین در تسهیل جریان دادرسی و فرایند رسیدگی ها و به طور کلی خدمت‌رسانی مطلوب، از اولویت ها و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است که به دادگستری های سراسر استان‌ها ابلاغ و امروز بیش از پیش در دستور کار حوزه های قضایی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توقع و انتظار مردم از حاکمیت، تامیت سلامت اجتماعی و برقراری امنیت است که این امر تکلیف و وظیفه همگانی اعم از نهادهای اجرایی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی است. دستگاه قضایی نیز بر اساس تکالیفی که دارد باید به گونه ای عمل کند که که بر اساس آن با مخلان نظم عمومی و متجاوزان به حقوق مردم با قاطعیت و جدیت برخورد شود.

دهقانی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از هرگونه تجاوز و تعرض نسبت به حقوق و حریم مردم، تصریح کرد: در برخورد با مفساد اقتصادی، زمین خواری، جرایم خشونت آمیز، مخلان امنیت و آرامش عمومی، با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در دادگستری خود را محدود به رسیدگی به پرونده‌ها نمی دانیم و هرجا که ضرورت داشته باشد در خصوص احیای حقوق عامه و نظارت بر حقوق شهروندی، حسن اجرای قانون، انسداد بسترهای فسادزا، حمایت از تولید، سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی و هر اقدام لازم دیگر در جهت توسعه جامعه و بهبود معیشت مردم، در کنار مسئولان اجرایی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات صورت گرفته در دستگاه قضایی استان و ادارات تابعه قوه قضاییه، گفت: طی یک سال گذشته بیش از آنچه پرونده به دادگستری وارد شده، پرونده مختومه شده و متوسط زمان رسیدگی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است.

دهقانی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 1150 هکتار از اراضی ملی استان به ارزش ریالی 42 میلیارد تومان با احکام قضایی، به بیت المال اعاده شد و در سه ماهه اول امسال نیز حدود 100 هکتار از اراضی ملی به ارزش 3میلیارد و 300 میلیون تومان از متصرفان پس گرفته شد.

وی افزود: در تغییر کاربری در سال گذشته بالغ بر 11 هکتار و در سه ماهه اول امسال بیش از یک هکتار از اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده بود، به کابری اصلی خود بازگشت و در بحث تجاوز به اراضی ساحلی نیز سال گذشته بالغ بر 272 هکتار از اراضی حریم آب ها آزاد سازی شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در ستاد حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سه ماهه اول امسال از تعطیلی سه واحد تولیدی جلوگیری شد.

دهقانی با بیان این که در مسیر بازپروی و اصلاح مجرمان، 50 درصد اشتغال برای زندانیان فراهم شده است، افزود: در سال گذشته 377 نفر از زندانیانی که به دلیل مشکلات مالی در زندان بودند با تلاش ستاد دیه و خیرین، به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.
وی افزود: همچنین در سال گذشته قریب به 26 هزار فقره پرونده تخلف مربوط به حوزه کالا و خدمات توسط تعزیرات استان رسیدگی شده است و پرونده 29 هزار دستگاه کولرگازی در تعزیرات رسیدگی و با نهایی شدن رای آن، برای ورود به شبکه توزیع تحویل سازمان اموال تملیکی شد.

دهقانی گفت: در حوزه ثبت اسناد، بالغ بر 95 درصد از اراضی ملی ثبت سند مالکیت شده است که به تثبیت مالکیت بیت‌المال کمک می کند و نیزبالغ بر ۲هزارو ۳۵۰ هکتار از اراضی مربوط به آثار باستانی و میراث فرهنگی سنددار شده است.
وی گفت: در حوزه سازمان بازرسی استان، بالغ بر 3100 شکایت توسط این سازمان بررسی و 742 فقره از معاملات مربوط به دستگاه های دولتی بازنگری شد که برخی منجر به لغو مزایده شده و برخی نیزاصلاح شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *