تشریح عملکرد حوزه قضایی بخش جوادآباد شهرستان ورامین در سال 1400/ رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد شهرستان ورامین:۱۵۰ هکتار از اراضی ملی آزادسازی و در اختیار اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین قرار گرفت

16:31 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۱۴۰
رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد به تشریح عملکرد این حوزه قضایی در شهرستان ورامین پرداخت.

حسین بنایی در گفت و گو با میزان در خصوص عملکرد حوزه قضایی بخش جوادآباد شهرستان ورامین در سال 1400، بیان کرد: ۶هزار و ۴۴۶ فقره پرونده قضایی به دادگاه جوادآباد وارد و با تلاش شبانه روزی و جهادیبه ۶هزار و ۶۷۲ فقره پرونده رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد، از جمله اینکه در اجرای احکام کیفری صادره تلاش‌های فراوانی صورت گرفت به گونه‌ای که برخی از احکام بعد از ۲۰ سال اجرا و موجبات احقاق حق اولیا دم فراهم شد.

وی افزود: در بحث جرایم سرقت احشام با همکاری شبانه روزی مأموران خدوم انتظامی، تکاوری، بسیج و سپاه … و هوشیاری مردم در بخش جوادآباد، شاهد کاهش محسوس این دسته از جرایم بوده کخه در نتیجه برخی از مجرمان شناسایی، دستگیر و احکام آن‌ها صادر و در حال اجرا است.

رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد شهرستان ورامین تصریح کرد: در بحث تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی با عنایت به اینکه بخش جوادآباد یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بخش‌های استان تهران و مرکز تولید کشاورزی و دامپروری است، اقدامات موثری در حفظ کاربری اراضی زراعی صورت گرفت و حدود ۲۷ هکتار از اراضی آزاد سازی شد.

وی افزود: در بحث ثروت‌‎های عمومی و انفال با صدور ۱۴ فقره احکام قضایی و با اجرای ۱۱ فقره از احکام صادره، ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی آزادسازی و در اختیار اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین قرار گرفت و آزادی سازی ۳۰۸ هکتار از اراضی نیز در دست اجرا قرار دارد .

بنایی اظهار کرد: در بحث صیانت از آب‌های زیرزمینی و حمایت از توزیع عادلانه آب فی‌مابین کشاورزان زحمتکش و حقابه بران مجاز تعداد ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و با صدور حکم نسبت به پر شدن آن اقدامات لازم انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد شهرستان ورامین ادامه داد: در راستای احیای حقوق عامه مردم بخش جوادآباد اقدامات موثری صورت گرفت که به شرح زیر است:

1. پیگیری در جهت ایمن سازی محور ورامین به چرمشهر که در چندین نقطه از آن حوادث ناگوار منجر به صدمات جانی و مالی و نیز اتلاف سرمایه‌های مردم شده بود.

2. پیگیری در جهت ایمن سازی محور جوادآباد به قلعه خواجه و جلوگیری از توقف اجرای پروژه که در حال حاضر در مسیر اتمام و تکمیل قرار دارد، لذا در این مورد به مسئولان ذیربط متذکر شد که در جهت تسریع در روند آغاز طرح تعریض جاده ورامین به جوادآباد اقدامات لازم را بعمل آورند.

3. پیگیری در جهت رفع معضل و مشکل آب شرب برخی روستاهای تابع بخش جوادآباد

4. پیگیری مستمر در جهت راه‌اندازی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک‎های صنعتی سالاریه و چرمشهر در جهت کاهش بیشتر میزان آلایندگی‌های آن که امید است تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

5. پیگیری و تعقیب کیفری برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به لحاظ اهمال در انجام وظیفه.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *