دادستان انتظامی قضات: بررسی لوايح با موضوع اصلاح قوانين در دستوركار مجلس قرار گيرد

14:46 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۸۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همايش گراميداشت هفته قوه قضاييه با حضور دادستان انتظامی قضات در استان اصفهان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به مناسبت گراميداشت هفته قوه قضاييه همایشی با حضور حجت الاسلام و المسلمين محمد موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين محمد موحدی آزاد با اشاره به سخنان امام خميني (ره) در باره شخصيت شهيد بهشتی (ره) بيان کرد: اين كه امام خميني (ره) زندگی و شهادت شهيد بهشتی را مظلومانه دانست و وی را خار چشم دشمنان معرفی كرده از چند جنبه شخصيت والای اين شهيد بزرگوار نشأت گرفته شده است كه بعضی از ويژگی‌های وی را می‌توان اين گونه برشمرد که شهید بهشتی (ره) فقيه و عارف بزرگ، حقوقدان برجسته، مدير خودساخته و قانونمند، مسئولی كه منفعت مردم را به منفعت خود ترجيح مي‌داد.

وي افزود: دستاوردهای مهمی كه نظام به همت آيت الله شهيد دكتر بهشتی(ره) به مردم تقديم كرد را می‌توان در كارنامه خدمات گسترده وی نوشت و آن آزادی، امنيت و عزت و سرافرازی مردم ايران بود.

دادستان انتظامی قضات با اشاره به خدمات و اقدامات دولت در سال گذشته و سال جاري در حوزه هاي اقتصاد و سلامت، تصریح کرد: دولت و در راس آن رئيس جمهور با برنامه ريزی و اقدامات شجاعانه و تاثيرگذار در كنترل بيماری كرونا و انجام گسترده جراحی اقتصادی نشان داده است كه دغدغه معيشت و رفاه مردم را دارد و قوه قضاييه تمام قد در همه جنبه‌ها از دولت حمايت می‌كند.

بیشتربخوانید

دادستان انتظامی قضات از دادگستری کل استان اصفهان بازدید کرد

وی، گفت: رئيس قوه قضاييه با نگاه دقيق به مسائل، چندين مسأله بزرگ را دنبال می‌كنند و يكی از مهمترين اين موارد را می‌توان كاهش جمعيت كيفری زندان‌ها دانست.

حجت الاسلام و المسلمين موحدی آزاد ادامه داد: با اقدامات، برنامه ريزی‌ها و اصلاح برخی از قوانين با بهره گيری از نهادهای حمايتی و تخفيفی از جمله استفاده از پابندهای الكترونيكی و صدور آرای جايگزين حبس، دستاوردهای مثبتی در حوزه كاهش جمعيت كيفری زندان‌ها حاصل شده است.

وی افزود: كاهش ورودی پرونده به محاكم از ديگر سياست‌های قوه قضاييه است كه اين امر به تنهايی از عهده و توان قوه قضاييه برنخواهد آمد و ديگر قوا بايد در اين امر ياریگر اين قوه باشند.

دادستان انتظامی قضات با گلايه از مجلس شورای اسلامی به دليل عدم بررسی برخی لوايح ارسالی از سوی قوه قضاييه مبنی بر اصلاح قوانين مشكل دار و مشكل زا، اظهار کرد: كارگروه‎هايی كه در قوه قضاييه با هدف كاهش مشكلات و معضلات مردم با بررسی و پيشنهاد اصلاح قوانين تشكيل می‌شود؛ با مطالعه دقيق و كارشناسی شده لوايح را تهيه و به مجلس ارسال می‌کنند و انتظار می‌رود اين لوايح با سرعت بيشتر بررسی و اصلاحات قانون هرچه سريعتر در دستوركار مجلس قرار گيرد.

در پایان این مراسم نیز 28 نفر از قضات نمونه استان اصفهان توسط دادستان انتظامی قضات و رئیس کل دادگستری استان اصفهان، شد.

انتهای پیام/.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *