ماموریت ویژه قائم مقام سازمان بازرسی به بازرس استان البرز به منظور پیگیری رفع موانع پروژه خط دو قطار شهری کرج/ معاونان از پروژه آیلند، خط هفت متروی تهران و تونل انتقال آب از سد لار به لتیان بازدید کردند

20:24 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۹۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در دومین روز از هفته قوه قضاییه، قائم مقام و معاونان سازمان بازرسی کل کشور از تعدادی از پروژه‌های درحال ساخت عمرانی بازدید و روند پیشرفت اقدامات را مورد ارزیابی قرار دادند.

خبرگزاری میزان - در دومین روز از هفته قوه قضاییه، قائم مقام و معاونان سازمان بازرسی کل کشور از تعدادی از پروژه‌های عمرانی درحال ساخت بازدید و روند پیشرفت اقدامات را مورد ارزیابی قرار دادند.

در همین زمینه قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از پروژه عمرانی خط دو قطار شهری کرج بازدید و دستوراتی را به منظور رفع مشکلات این پروژه صادر کرد.

 احمد رحمانیان گفت: بر اساس اعلام مدیران پروژه، روند کار پیشرفت خوبی داشته و البته مشکلاتی هم وجود دارد که نیاز به پیگیری دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید نکات فنی و ایمنی در ساخت و  بهره برداری در تمامی پروژه ها رعایت شود؛ ادامه داد: در حاضر شرکت های ایرانی به خوبی بر روی کار مسلط هستند و چه خوب است که این پروژه ها به دست مهندسان توانمند ایرانی در حوزه فنی و طراحی انجام می‌شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در بحث ماشین آلات نیز وابستگی‌ها مرتفع شده، تاکید کرد؛ جای مسرت است که این وابستگی ها کم شده، اما نکته قابل توجه در پروژه ها توجه به زمان پروژه است از این رو ضرورت دارد زمانی مشخص شود تا با تزریق اعتبارات، در زمان مشخص پروژه به موقع به بهره برداری برسد.

وی از موضوعات اصلی در  پروژه ها را خلاقیت، ابتکار و نوآوری عنوان کرد و ادامه داد: برای بهره برداری از این پروژه مشکلاتی از سوی مدیران مطرح شد که سازمان بازرسی هم در خصوص آسانسور، هم وزارت علوم و ... موضوعات را پیگیری و تا حصول نتیجه دنبال می کند.

قائم مقام سازمان بازرسی در این بازدید چهار ساعته در جریان روند اجرا و پیشرفت پروژه قرار گرفت و دستوراتی را در خصوص رفع مشکلات و چالش های پیشروی این پروژه صادر کرد و به بازرس استان البرز دستور داد مکاتبات لازم را انجام دهد.

در جریان حضور قائم مقام سازمان بازرسی در کرج، وی به همراه فراهانی بازرس استان البرز از ساختمان در حال احداث بازرسی این استان نیز بازدید کرد.

سازمان بازرسی

بازدید معاون سازمان بازرسی کل کشور از خط ۷ مترو تهران

 احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان با حضور مهندس مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از  خط ۷ مترو تهران در ایستگاه در حال احداث شهید دادمان بازدید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه این بازدید سه ساعته در نشستی که با حضور مدیران مترو برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های مدیران مترو تهران گفت: مترو یک صنعت اساسی و حیاتی به خصوص برای شهری مانند تهران است که با مشکلات عدیده مانند آلودگی هوا روبرو است. بنابراین مترو برای سازمان بازرسی کل کشور حائز اهمیت است و تلاش می کند پیشرفت کار مترو را بر اساس برنامه اعلام شده دنبال کند و اگر بتواند کمک کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: با این همه مهمتر از سرعت انجام تعهدات مباحث مربوط به امنیت شهروندان است.

وی با بیان اینکه دانش مترو از دانش های پیچیده و پیشرفته دنیا است خاطرنشان کرد: در اکثر مواقع حوادث مترو ارتباط چندانی با بودجه ندارد بلکه به قصور و سهل انگاری افراد باز می گردد بنابراین باید مراقب بود تا کوچکترین سهل انگاری و قصوری در مترو اتفاق نیفتد.

در این نشست مسعود درستی مدیرعامل مترو تهران، یوسفی مدیر پروژه خط ۷، مهندس استاد باقری معاون بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری ها و مهندس برومندی سربازرس امور شهرداری های سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.

بازدید معاون فرهنگی و اجتماعی از پروژه آیلند

 سید جعفر کاظم پور معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی نیز از پروژه شهر نمونه گردشگری (آیلند) در زرندیه بازدید کرد و روند پیشرفت پروژه را مورد بررسی قرار داد.

در این  بازید پنج ساعته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی بخش‌های مختلف این پروژه را مورد بازدید قرار داد.

کاظم پور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان، طی نشستی با مالک و مدیران این مجموعه گردشگری در حال تکمیل ابراز امیدواری کرد که با کمک سازمان بخشی از مشکلات این مجموعه رفع شود.

وی به همراه کهنمویی رئیس دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری سازمان بازرسی، کیا پاشا بازرس کل امور ورزش و میراث فرهنگی و حاجی آقا بزرگی معاون بازرس کل امور ورزش و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور از بخشهای مختلف این مجموعه مانند گمرک منطقه ویژه اقتصادی زرندیه، شهر خودرو، مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی، پیست اتوموبیل رانی، پیست آفرودیت و پیست موتورکراس، پارک علم و فناوری با ظرفیت استقرار ۲۳۷ شرکت، دهکده المپیک، دهکده گلف، پیست کارتینگ، پیست اسب سواری و ...بازدید کرد.

بازدید معاون اقتصادی از کارگاه تولید قطعات بتنی مربوط به تونل انتقال آب از سد لار به لتیان

مصطفی علی اصغرپور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی هم در بازدیدی قریب به شش ساعته از کارگاه تولید قطعات بتنی مربوط به تونل انتقال آب از سد لار به لتیان و سامانه تونل مهار آب نشتی سد لار بازدید کرد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور ضمن بازدید از کارگاه تولید قطعات بتنی مربوط به تونل انتقال آب آب از سد لار به لتیان، استانداردهای لازم برای تولید این قطعات را بررسی کرد.

همچنین علی اصغرپور و هیئت بازرسی همراه با حضور در در تونل در حال احداث انتقال آب، از نزدیک در جریان مراحل حفاری و دشواری و خطرات کار در ارتفاع ۵۰۰ متری زمین قرار گرفت.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در محوطه شماره ۲ این پروژه در منطقه رودهن حضور یافت و ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه، قول مساعد داد که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به حمایت از این پروژه ملی اقدام حمایتی را در دستور کار قرار دهد.

امیری بازرس کل امور نیرو و ارتباطات، محبت پور معاون بازرسی امور نیرو و ارتباطات و حبیبی شمس سربازرس حوزه آب سازمان بازرسی نیز در این بازدید حضور داشتند.

بازرسان کل استانی نیز در دومین روز از هفته قوه قضاییه تعدادی از پروژه‌های در حال ساخت در استان‌ها را مورد بازدید قرار دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *