رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان زنجان: ۷۰ پرونده برای ترک فعل مدیران در استان تشکیل شده است

9:21 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۸۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان استان زنجان گفت: ۷۰ فقره پرونده برای ترک فعل و سستی مدیران در استان تشکیل شده است.

بهروز عباسی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: طی ۳ سال گذشته، شاهد اتفاقات خوبی در دادگستری استان چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی هستیم.

وی اظهار کرد: استان زنجان رتبه سوم کشوری را در ۱۴ سرشاخه اصلی و زیرشاخه‌های مربوطه به دست آورده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: یکی از اولویت‌های ترسیمی امسال، کنترل پرونده‌های وارده به دادگستری‌ها است که بی‌تردید بخشی باید از طریق اقدامات پیشگیری انجام شود.

عباسی تاکید کرد: یکی از کارهای مهمی که در استان انجام شده، بحث صدور اسناد مالکیت است و بخش قابل توجه دعاوی ما چه در حوزه کیفری و چه در حوزه حقوقی مربوط به املاک است.

وی افزود: ۷۰ فقره پرونده برای ترک فعل و سستی مدیران تشکیل شده و مدیری که به وظایف خود عمل نکند و باعث دغدغه مردم شود، باید پاسخ‌گو باشد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان، به تصفیه‌خانه مدرن شهرک روی با پیگیری این واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت اشاره و بیان کرد: این موضوع نیز از جمله موارد مربوط به حقوق عامه بود.

دادستان زنجان با یادآوری اینکه در حوزه فضای مجازی نیز تیم رصد داریم و فعالیت کسانی که دنبال ناامید کردن مردم هستند رصد می‌کنیم، ادامه داد: عده‌ای در این فضا به دنبال تخریب و نه انتقاد از مسئولان هستند.

وی برخورد با فساد را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا اعلام کرد و افزود: در حوزه مبارزه با فساد در ۱۵ ماه اخیر ۱۵۰ فقره پرونده فساد داشتیم که ۴۷ فقره منجر به کیفرخواست شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان افزود: پسماند شرکت ملی سرب و روی یکی دیگر از موضوعات مورد توجه است و هم پیگیر جابه‌جایی و هم پیگیر فروش این پسماند در مهلت‌های تعیین شده هستیم.

عباسی تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز جلساتی با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری برگزار شده است که در همین راستا دستگاه‌های مرتبط با مشکلات این شرکت‌ها مکلف به برگزاری جلسات جداگانه با این شرکت‌ها شدند.

وی گفت: تامین امنیت جامعه خط قرمز ما است و وظیفه داریم امنیت و آرامشی که با زحمت ایجاد شده حفظ کنیم و اجازه ندهیم افراد فرصت‌طلب و سودجو به این امنیت خدشه وارد کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *