واردات چای ساز و قهوه ساز توسط یک شرکت خودرویی!

12:29 - 10 تير 1397
کد خبر: ۴۳۲۵۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
انتشار لیست شرکتهایی که ارز دولتی برای واردات کالاهای انها صورت گرفته بود نکات قابل تامل زیادی را در خود جای داده است و بعضا نام شرکتها با کالاهای وارداتی سنخیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، انتشار لیست تخصیص ارز دولتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت جدای از اینکه شفاف سازی خوب و به موقعی را از سوی این وزارتخانه صورت داد، اما بررسی آن در برخی موارد نکات قابل تاملی دارد.

به طور مثال در لیست مذکور، نام برخی کالا‌ها جلوی اسم شرکت‌ها هیچ سنخیتی با فعالیت ان شرکت ندارد و مشخص نیست نام این کالا‌ها در لیست تخصیص ارز‌های دولتی به شرکت‌ها به اشتباه  وارد شده و یا آن شرکت‌ها تخلفی در اظهارنامه‌های خود برای واردات کالا به کشور داشته اند.

در این لیست جلوی نام شرکت ماموت خودرو (زیر مجموعه گروه صنعتی ماموت) که سالهاست در عرصه تولید و عرضه خودرو‌های سنگین و اخیرا در واردات و عرضه خودرو‌های سواری فولکس واگن فعالیت دارد، چای ساز و قهوه ساز درج شده و این یعنی یا لیست منتشر شده اشتباهات اینچنینی دارد و یا واقعا این شرکت خودرویی اقدام به واردات چای ساز و قهوه ساز به کشور کرده است، تازه اگر بخواهیم خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم و نخواهیم حالت سومی برای آن متصور شویم.
 
واردات چایی ساز و قهوه ساز توسط یک شرکت خودرویی!

آنچه مسلم است این شفاف سازی که البته در شرایط فعلی نیاز به انجام آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود حالا نکات قابل تاملی دارد که باز هم نیاز است حراست این وزارتخانه مانند پرونده واردات غیرقانونی خودرو به آن ورود کرده و نتیجه را مانند موارد قبلی رسانه‌ای کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *