۸۲ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از ۴ بیماری غیر واگیر هستند/تدوین پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و دستوالعمل پرستار تخصصی

11:14 - 10 تير 1397
کد خبر: ۴۳۲۵۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون پرستاری وزارت بهداشت در کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمار‌های غیر واگیر:با بیان اینکه ۸۲ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از بیمار‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی - عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی هستند، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی می‌توان به میزان قابل توجهی آمار بیماری‌های غیر واگیر را کاهش داد.

۸۲ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از ۴ بیماری غیر واگیر هستند/تدوین پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و دستوالعمل پرستار تخصصیبه گزارش  گروه جامعه مریم حضرتی در دومین نشست کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمار‌های غیر واگیر، اظهار داشت: کمیته ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر که به ریاست دکتر هاشمی، وزیر بهداشت تشکیل شده است، شامل ۹ کارگروه مشترک و تخصصی از معاونت‌های مختلف است که هر یک وظایفی را در این کمیته برعهده دارند.

وی افزود: در همین راستا کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمار‌های غیر واگیر به معاونت پرستاری سپرده شده است که تاکنون در این رابطه جلساتی برگزار و تصمیمات موثری گرفته شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به اقدامات کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمار‌های غیر واگیر اشاره کرد و تصریح کرد: پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و پیش نویس دستوالعمل پرستار تخصصی تدوین شده و جهت بیان نقطه نظرات به وزیربهداشت و معاونت‌های این وزارتخانه ارسال شده است.

 حضرتی همچنین به تدوین برنامه خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با معاونت اجتماعی منعقد شده که به صورت هفتگی یک برنامه خودمراقبتی با حضور یکی از پرستارن از یکی از شبکه‌های پربیننده داشته باشیم و در واقع به این ترتیب آموزش در جامعه را شروع کنیم.

وی همچنین برنامه آموزش سبک زندگی سالم توسط پرستاران با تاکید بر پرستار مدرسه و اجرای طرح پایلوت پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل را از دیگر اقدامات این کار گروه عنوان کرد.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *