رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موافقت نمایندگان مجلس با دو فوریت ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی/ طرح ساماندهی کارکنان دولت یک‌شنبه در صحن بررسی می‌شود

8:48 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۷۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

خبرگزاری میزان - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نمایندگان در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی مواردی مانند گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکتهای وابسته را بررسی می‌کنند.

در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، کلیات این طرح را با 114 رأی موافق، 97 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 224 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

موافقت مجلس با کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه یک تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، کلیات این طرح را با 114 رأی موافق، 97 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 224 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

علی خضریان به عنوان پیشنهاد دهنده طرح مذکور؛ گفت: یکی از موضوعات مهمی که در شهرهای بزرگ به ویژه کلانشهر تهران به یک مسئله اصلی برای مردم تبدیل شده است و لازم است مجلس نسبت به آن اقدام عاجل انجام دهد، موضوع کنترل اجاره بهای مسکن است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: البته این موضوع یکی از موضوعاتی است که اگر امروز تبدیل به معضل شده است، ناشی از نساختن ها و کم کاری هایی است که طی 9 سال گذشته در حوزه انبوه سازی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است، کما اینکه وقتی وزیر راه دولت قبل مسکن مهر را مزخرف می دانست و هیچ طرحی هم به عنوان جایگزین ارائه نداد تا جایی که کشور در حوزه عرضه دچار اختلال شد، امروز حتما در حوزه تقاضا این وضعیت را مشاهده می کنیم.

نمایندگان مجلس با رسیدگی خارج از دستور به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیروهای طرف قرارداد شرکت‌های پیمانکاری موافقت کرد که بر اساس اعلام رئیس مجلس، یکشنبه هفته آتی صورت می‌گیرد.

طرح ساماندهی کارکنان دولت روز یک‌شنبه در صحن بررسی می شود

اسماعیلی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت با موافقت نمایندگان در اولویت بررسی دستور کار صحن روز یکشنبه قرار گرفت، طرح فعلی مورد توافق کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان اداری و استخدامی کشور است

بنا به اعلام خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: این طرح اهدافی همچون جلوگیری از امضاهای طلایی و استخدام افراد از طریق آگهی و آزمون را دنبال می کند، ضمن اینکه براساس آن افرادی که به مدت 2 سال با یک دستگاه قرارداد داشته باشند، بعد از این تبدیل به کار معین خواهند شد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت 12 و 20 دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه 5 تیرماه رأس ساعت 7:45 خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *