نرخ برق دستگاه‌های دولتی افزایش یافت

9:58 - 08 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۹۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر نیرو گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه برق سازمان‌های دولتی در سراسر کشور در ساعت‌های اوج بار ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصاد ، رضا اردکانیان گفت: این مصوبه با هدف مدیریت مصرف برق در دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفته است تا سازمان‌ها بعد از ساعت‌های اداری، از وسایل سرمایشی استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه برق دستگاه‌های اداری شامل کل دستگاه‌های اداری سراسر کشور می‌شود، اظهار امیدواری کرد با بکارگیری مجموعه این سیاست‌ها و همچنین همکاری مردم، بتوانیم از نظر تامین پایدار برق، تابستان را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به کم بارشی‌ها و رشد مصرف سالانه برق، با کمبود تولید مواجه خواهیم بود؛ به همین سبب از مدت‌ها قبل برنامه ریزی کرده‌ایم که پنج هزار مگاوات کمبود تولید را با همکاری مصرف کنندگان در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و ... مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: در این ارتباط، ساعت کار اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در برخی از استان‌ها تغییر کرده است و ستادی متمرکز در صنعت برق کشور، هر روز این عملکرد را پایش می‌کند.

اردکانیان با تاکید بر اینکه پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم، گفت: به عنوان مثال، در استان خوزستان از ۱۵ خرداد که این طرح اجرایی شده، به طور میانگین حدود یک هزار مگاوات پیک برق کاهش پیدا کرده است.

برطرف شدن مشکل کیفیت آب آبادان، خرمشهر و شادگان تا ۱۵ تیرماه

وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی در مورد شوری آب تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های استان خوزستان گفت: عملیات یکی از بزرگترین طرح‌های آبرسانی برای شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان و همینطور روستا‌های این منطقه از ۹ ماه پیش شروع شده و تا ۱۵ تیرماه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح در ۱۵ تیرماه، این سه شهر و تمامی روستا‌های این مناطق از آب با کیفیت و خوب برخوردار می‌شوند.

اردکانیان در مورد منبع تامین آب این شهرها، گفت: آبرسانی این طرح مربوط به فاز دوم طرح غدیر است که بر اساس آن، ۱۱۰ هزار متر مکعب آب برای مصارف شرب و بهداشت تامین می‌شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: علاوه بر اجرای فاز دوم طرح غدیر، احداث یک آب بند و سد کوچک برای جلوگیری از ورود آب شور دریا به رودخانه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ع) نیز آغاز شده است.

وی گفت: احداث چنین سدی در شرایط عادی ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما برنامه ریزی شده است که ظرف ۴۵ روز این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

رد فروش آب شیرین به کشورهای همسایه

وزیر نیرو بار دیگر شایعات مطرح شده مبنی بر فروش آب شیرین به کشور‌های همسایه را رد کرد و گفت: فضای جامعه به گونه‌ای است که برخی ممکن است در معرض اخبار جعلی قرار بگیرند که حاکی از اختلال در خدمت رسانی است و مردم نباید به هیچ وجه توجه کنند؛ دراین شرایط، آگاهی و هوشیاری مردم بسیار تعیین کننده است.

وی ادامه داد: به رغم تکذیب‌های وزارت نیرو، کماکان در فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود که دولت ایران در صدد صدور و فروش آب شیرین به خارج از مرز‌های خودش است؛ آن‌ها سعی کرده‌اند به مردم القا کنند لوله‌های بزرگی که از مناطق مختلف برای سرعت دادن به طرح غدیر فراهم کرده‌ایم، همان لوله‌هایی است که قرار است آب شیرین از طریق آن‌ها صادر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *