رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

163 مددجوی آزاد شده زندان رجایی شهر به کانون خانواده بازگشتند

9:14 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۳۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای اجرای سیاست های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان با رویکرد حبس زدایی، واحد اجرای احکام زندان رجایی شهر از طریق پیگیری و رفع مشکلات قضایی مددجویان اقدام به آزادی 163 نفر از آنان از ابتدای سالجاری تا کنون کرده است.

خبرگزاری میزان - مدیر زندان رجایی شهر گفت: کارشناسان اجرای احکام با هدف نهادینه کردن سیاست های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی و همچنین حل مشکلات معیشتی خانواده های مددجویان به دلیل عدم حضور سرپرست توانسته اند مطابق با قوانین و در راستای حفظ حقوق شهروندی گام های موثری بردارند.

عزیزی در ادامه افزود: پیگیری های مستمر شعبه مکاتبات اجرای احکام زندان با مراجع قضایی در خصوص تعیین تکلیف مددجویان تحت قرار سبب تعیین تکلیف آنان شده است.

وی از مزایای حضور مسئولان در جمع مددجویان و دیدار با آنان را شناسایی زندانیان بدهکار و پیگیری پرونده قضایی جهت اخذ رضایت شکات از طریق پرداخت بدهی مطرح کرد.

مدیر زندان رجایی شهر تعامل با مراجع قضایی و حضور مستمر قضات در زندان و ملاقات با مددجویان را از دیگر راهکارهای اساسی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری دانست.

گفتنی است ؛ از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 163 نفر مددجوی زندان رجایی شهر با استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله آزادی وثیقه، مرخصی منجر به آزادی، رضایت شاکی، اتمام حبس، آزادی مشروط، کفالت و… آزاد و به کانون خانواده بازگشته اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان رجایی شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *