آیا رضایت از وضعیت بدن از عوامل چاقی است؟

14:33 - 07 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۸۳۶
نتایج مطالعات اخیر گروهی از روانشناسان دانشگاه آنگلیا شرقی در بریتانیا نشان می‌دهد که بی توجهی به وضعیت بدن صرفا به این خاطر که از ظاهر خود راضی هستیم، یکی از عوامل ابتلا به چاقی و اضافه وزن است.
آیا رضایت از وضعیت بدن از عوامل چاقی است؟به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از سایکولوژی تودی، محققان در یک مطالعه طولانی مدت اطلاعات جسمانی هزاران داوطلب را از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ با طبقه‌بندی میزان رضایت از ظاهر خود در چهار سطح رضایت کامل، سنگین وزن، بسیار سبک و عدم اطمینان مورد بررسی قرار دادند.

نتیجه اولیه بررسی آمار بر اساس فاکتور توده بدنی یا BMI نشان داد با گذشت زمان تعداد کسانی که با وجود اضافه وزن خود را در گروه افراد با وزن متعادل تصور می‌کردند رو به افزایش است.

در واقع مهمترین عامل برای بروز این حالت ناآگاهی از وضعیت بدن به دنبال روزمرگی، مطالعه نکردن و بی‌توجهی به سلامتی است. عامل روانی و استرس ناشی از قضاوت دیگران به عنوان یک فرد چاق و فاقد احساس کنترل، خود در بی‌انگیزه کردن افراد چاق موثر است.

در واقع چاقی این احساس را در فرد ایجاد می‌کند که با کاهش اندک وزن هیچ فرقی در سلامتی ایجاد نمی‌شود، پس توجه به همین باور اشتباه در ازدیاد توده بدنی در طول زندگی بسیار موثر است.
 
منبع: ایسنا
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *