بیش از 2 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان بلوچستان رفع تصرف شد

11:24 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۵۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از رفع تصرف دو هزارو 39هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان از سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا در گفت‌وگو با میزان در مورد رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: تثبیت مالکیت در اراضی ملی اولین قدم برای رفع تصرفات است و باید با تصرف کنندگان به‌صورت قانونی برخورد و پرونده قضایی برای آن ها تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به جلساتی که در سال گذشته در زمینه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شده که ۳۳۵ پرونده در این شورا مطرح و ۲۶۴ فقره پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا گفت: 2 هزارو 39 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در یکسال گذشته رفع تصرف شده است .

وی افزود: مجموعه مساحت اراضی اعاده شده یک هزارو 732 هکتار و ارزش ریالی آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا تعداد متهمان در این زمینه را ۳۹۳ نفر عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با تمام کسانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند قاطعانه برخورد می‌کند و از همه سازمان‌های متولی می‌خواهد که نسبت به رفع تصرف اقدام کنند.

وی با اشاره به ضروت صیانت وحفاظت از اراضی ملی وبرخورد با پدیده زمین خواری افزود: تثبیت مالکیت در اراضی ملی اولین قدم برای رفع تصرفات است و باید با تصرف کنندگان به صورت قانونی برخورد و پرونده قضایی تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان همچنین تصریح کرد: فعالیت دستگاه‌های نظارتی باید با هماهنگی همراه باشد و نباید به گونه ای باشد که فعالیت‌های یکدیگر را خنثی کنیم؛از این رو باید جلوی تصرفات در همان ابتدا گرفته شود وروند تصرفات کند و نهایتا متوقف شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: رفع تصرف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *