رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گوش سپردن به نیاز‌های کودکان و نوجوانان به امنیت و سلامت آنها کمک می‌کند

14:01 - 06 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۵۸۴
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در یادداشتی آورده است؛ گوش سپردن به نیاز‌های کودکان و نوجوانان به امنیت، سلامت، تندرستی و توانایی بخشیدن به استعداد‌های آن‌ها کمک می‌کند لذا سرمایه گذاری صحیح و موثر در خانواده ها، مدارس و جوامع در کاهش اثرات سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها بسیار موثر است.

ابتدا گوش کنبه گزارش گروه جامعه ، سردار  محمد مسعود زاهدیان  در ادامه این یادداشت نوشت : جامعه جهانی در سال ۱۹۸۷ میلادی، مواد مخدر را به عنوان تهدید و مشکل جهانی مورد توجه قرار داد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این سال، روز ۲۶ ژوئن هر سال را به عنوان روز جهانی مواد مخدر به رسمیت شناخته و دولت‌ها همه ساله در این روز با طرح معضلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها و ارائه آموزش و تبلیغات ویژه به عموم مردم و اقشار مختلف، سطح آگاهی‌ها را در مقابله با این تهدید جهانی ارتقاء می‌بخشند و سازمان ملل متحد (دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر) همه ساله شعاری را برای ایجاد عزم همگانی‌تر در فرایند مبارزه با مواد مخدر انتخاب و اعلام می‌کند. در سال گذشته شعار "ابتدا گوش کن" به عنوان شعار جهانی انتشار یافت و به لحاظ اهمیت آن برای سال جاری نیز همین شعار مطرح گردید.

مهارت گوش سپردن به کودکان و نوجوانان اولین گام برای کمک به آن‌ها در مسیر رشد سالم و امنیت آن‌ها در برابر انواع آسیب‌های اجتماعی و خصوصا سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها و تأثیرات منفی آن‌ها است.

اعتیاد به مواد مخدر به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی در جوامع مختلف چالش‌های مختلفی را ایجاد نموده است و در جامعه امروزی ما نیز مواد مخدر به عنوان بستر بروز جرایم و ناهنجاری‌های مختلف به عنوان پدیده‌ای نامطلوب معضلات بسیاری همانند؛ جرایم خشن، طلاق، فحشا، کودکان کار، ناهنجاری‌های روحی و روانی، اختلال در نظام اقتصادی و پولی، شکاف‌های اجتماعی و بهداشتی و ... را ایجاد نموده است.

نقش اقشار مختلفی همانند سیاستمداران، شهروندان، والدین، معلمان و جوانان در مبارزه با مواد مخدر برای مشارکت و پیشبرد رویکرد‌های مردم محور و متوازن در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها انکار ناپذیر است.

آغاز دوره نوجوانی تا پایان آن بحرانی‌ترین مقطع سنی برای شروع مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها است که می‌توان با ایجاد درک صحیح از معضلات و اختلالات نوجوانان در این دوره با مداخله به موقع، صحیح و اصولی به جوانان و نوجوان، از بستر‌های بحرانی پیشگیری و دوری کرد.

گوش سپردن به نیاز‌های کودکان و نوجوانان به امنیت، سلامت، تندرستی و توانایی بخشیدن به استعداد‌های آنها، کمک می‌کند لذا سرمایه گذاری صحیح و موثر در خانواده ها، مدارس و جوامع در کاهش اثرات سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها بسیار موثر است. 

سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی می‌داریم.

 انتهای پیام /


برچسب ها: کشف مواد مخدر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *