رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشتار کودکان یمنی به دست سعودی‎ها در سایه سکوت سنگین مدعیان حقوق بشر

6:55 - 07 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۵۶۵
سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درباره کشتار کودکان یمن با عنوان «کودکان و درگیری‌های مسلحانه»، ائتلاف متجاوز سعودی را عامل اصلی کشتار کودکان یمن توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درباره کشتار کودکان یمن با عنوان «کودکان و درگیری‌های مسلحانه»، ائتلاف متجاوز سعودی را عامل اصلی کشتار کودکان یمن توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که عربستان سعودی و متحدانش بیشترین نقش را در کشتار کودکان یمن داشته‌اند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

الجزیره گزارش داد که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر ائتلاف متجاوز به یمن تحت سرکردگی عربستان سعودی را در لیست سیاه گروه‌های نقض کننده حقوق کودکان قرار داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل حدود ۱۳۰۰ کودک یمنی کشته و یا نقص عضو شده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها قربانی حملات ائتلاف عربستان هستند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

سازمان ملل می‌گوید که ائتلاف عربستان مسئول کشته شدن ۳۷۰ کودک کشته شده در یمن طی سال ۲۰۱۷ است.

ماه می‌ نیز معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن باعث مرگ غیرنظامیان بسیاری شده است.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

«مارک لوکاک» در گزارش خود اعلام کرد: ۲۲ میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و ۸.۴ میلیون نفر از مردم این کشور امنیت غذایی نداشته و در آستانه قحطی قرار دارند و اگر شرایط بهبود نیابد تا پایان سال ۱۰ میلیون نفر دیگر نیز در این وضعیت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از هر ۴ کودک یمنی یک کودک از مدرسه محروم شده که این امر موجب محرومیت این کودکان از فرصت‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در معرض انواع نقض حقوق بشر می‌شود.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

بر اساس گزارش جدید دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل از زمان ورود ائتلاف متجاوز سعودی به یمن حدود ۱۴ هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که برآورد‌های دیگر آمار بالاتری در این باره را نشان می‌دهند.

همچنین در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل آمده بود که به سبب استمرار تجاوز ائتلاف سعودی در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیون نفر از مردم یمن روزانه به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

اوایل سال جاری میلادی نیز صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که از آغاز عملیات متجاوزانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن طی سه سال گذشته بیش از ۵ هزار کودک یمنی یا جان خود را از دست داده‌اند یا مجروح شده‌اند، یعنی هر روز به صورت میانگین ۵ کودک کشته یا زخمی شده‌اند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

ائتلاف متجاوز سعودی بار‌ها مراسم‌های مختلف در یمن، بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی این کشور هدف بمباران جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفته و حامیان عربستان سعودی در این جنگ همچنان به فروش تسلیحات خود به عربستان ادامه می‌دهند.

وزارت حقوق بشر یمن نیز در گزارشی به جنایات عربستان سعودی در یمن پرداخته و گزارش داده است که در پی حملات ائتلاف متجاوز عربستان علیه مردم یمن تاکنون ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و یا مجروح شده‌اند که حدود ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد کودکان هستند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

در بیانیه وزارت حقوق بشر یمن آمده است: از زمان آغاز تجاوز هوایی ائتلاف سعودی در یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۸۵۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که حدود ۳ هزار کودک و زن و نیز ۹ هزار مرد مستقیما در اثر حملات هوایی ائتلاف کشته شده‌اند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

این بیانیه می‌گوید که تجاوز عربستان سعودی به یمن به طور غیر مستقیم موجب مرگ حدود ۳۰۰ هزار نفر در یمن شده است.

پیش از این پایگاه خبری ایندیپندنت گزارش داد که از زمان آغاز جنگ یمن، فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی انگلیس ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

در دو سال نخست آغاز بمباران‌ها در یمن، تسلیحاتی به ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد یورو (بیش از ۶ میلیارد دلار) به عربستان فروخته شده است.

بر اساس گزارش صلیب سرخ نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت یمن از مشکلاتی مانند کمبود غذا، آب آشامیدنی سالم و مراقبت‎‎های بهداشتی رنج می‌برند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

یمن که پیش از جنگ نیز با بحران مواد غذایی روبه‌رو بود، در حال حاضر فروش سلاح از سوی آمریکا و انگلیس به عربستان، این بحران را شدیدتر کرده است، اما با این وجود این کشور‌ها همچنان به صادرات سلاح خود به عربستان سعودی ادامه می‌دهند.

انگلیس اخیرا متعهد به پرداخت ۵۰ میلیون پوند کمک به یمن شده و «پنی مرداونت»، دبیر توسعه بین‌المللی انگلیس نیز گفته است که عربستان قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده است، اما کمپین ضد تجارت اسلحه اعلام کرده است که خود انگلیس با صدور تسلیحات به عربستان سعودی، قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کند.

ائتلاف سعودی مسئول اصلی کشتار کودکان بمن است

«کیت نوانس» از اعضای این کمپین در ادینبرگ، طی مصاحبه با وبسایت «کامن اسپیس» می‌گوید: فروش تسلیحات انگلیس به عربستان در تضاد با قوانین ما، اتحادیه اروپا و قوانین بین‌المللی است.

بهرام مظاهری/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *