سامانه بازطراحی و توسعه یافته دستور در پرتال سازمان روزنامه رسمی رونمایی شد

13:49 - 06 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۵۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به مناسبت هفته قوه قضاییه و با حضور معاون حقوقی قوه قضاییه، مدیرعامل سازمان روزنامه رسمی، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از کارکنان این سازمان از سامانه بازطراحی و توسعه یافته (دستور) شامل پایگاه ۱۱۰ ساله قوانین، مقررات، آرا و نظریات همچنین اصلاح‌نامه حقوقی رونمایی شد.

از سامانه بازطراحی و توسعه یافته (دستور) در پروتال سازمان روزنامه رسمی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به مناسبت هفته قوه قضاییه و با حضور ذبیح‌الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه، مدیرعامل سازمان روزنامه رسمی، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از کارکنان این سازمان از سامانه بازطراحی و توسعه یافته دستور شامل پایگاه ۱۱۰ ساله قوانین، مقررات، آرا و نظریات همچنین اصلاح‌نامه حقوقی رونمایی شد.

این سامانه امکان انجام کار‌های پژوهشی بر روی موضوعات حقوقی در مجموعه قوانین و مقررات را ممکن می‌سازد و کاربران عادی نیز می‌توانند به سادگی به قوانین موردنظر دستیابی داشته باشند.

سامانه تنقیح قوانین و مقررات حقوقی و کیفری دسترسی ساده به مجموعه‌های تنقیح شده منتشره روزنامه رسمی را با امکانات جستجو و دسترسی ساده فراهم می‌سازد و می‌تواند مورد استفاده قضات، وکلا، پژوهشگران حقوقی و عموم مردم قرار گیرد.

در بخش سامانه مشروح مذاکرات مجلس، دسترسی به مشروح مذاکرات مجلس فراهم شده و کاربران می‌توانند به سادگی به شرح مذاکرات دست یابند.

این سامانه به تدریج با داده‌های سال‌های قبل تکمیل می‌گردد و امکانات اتصال مشروح مذاکرات به قوانین و مقررات مصوب مربوطه فراهم می‌گردد و به تبع آن پژوهشگران و تدوین گران قوانین می‌توانند با دسترسی به مشروح مذاکرات مربوط به هر قانون، به نظریات نمایندگان موافق و مخالف و نیز روند و هدف تدوین قوانین دسترسی پیدا کنند.

در این جلسه خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه ضمن برشمردن ضرورت تنقیح قوانین و مقررات، بر نقش و جایگاه روزنامه رسمی به‌عنوان سازمان متولی ارائه قوانین و مقررات تأکید و از خدمات انجام شده در دوره مدیریت جدید قدردانی کردند.

در پایان این جلسه از سه تن از کارکنان نمونه و یک نفر از بازنشستگان سازمان روزنامه رسمی کشور تقدیر به عمل آمد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *