عبدالله: "پاکستان" به اندازه کافی در مبارزه با تروریسم همکاری نکرده است

4:25 - 07 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۴۱۱
رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: با وجود خوشبینی‌هایی که وجود دارد، دولت پاکستان همکاری‌های لازم در مبارزه با تروریسم را با افغانستان نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در جریان بازدید وزیر خارجه انگلیس از کابل بار دیگر از عملکرد دولت پاکستان در امر مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.

وی به «بوریس‌ جانسون» وزیر خارجه انگلیس گفت: باوجود خوش‌بینی‌ها، دولت پاکستان تاکنون در مبارزه با تروریسم همکاری لازم با دولت افغانستان را انجام نداده است.

مقامات انگلیسی پیش از این تلاش کرده بودند تا در نشست سه جانبه لندن بین مشاوران امنیت ملی افغانستان-پاکستان- انگیس زمینه بهبود روابط بین کابل و اسلام‌آباد را فراهم کند.

پس از کشته ملافضل‌الله در نتیجه همکاری‌های اطلاعاتی دو کشور مقامات افغان از پاکستان انتظار دارند تا علیه برخی از مخالفان مسلح دولت کابل در خاک پاکستان اقدام کند.

این در حالی است که در بین کشورهای غربی، انگلیس از بیشترین نفوذ بر پاکستان برخودار است و دولت افغانستان امید دارد تا انگلیس از نفوذ خود در راستای اعمال فشار بر پاکستان استفاده کند.

اما در چند سال اخیر انگلیس در نزاع بین دولت افغانستان و پاکستان همواره حمایت تلویحی خود را از مواضع پاکستان اعلام کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *