تشکیل تیم‌های ويژه رصد تجهيزات در خطوط هفت‌گانه مترو

17:40 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۰۸۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
قائم مقام عملیات شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه گفت: مديران ارشد هر خط كارگروه ویژه‌ای را به‌منظور بررسي كاركرد مناسب پله‌برقی‌ها، آسانسورها، سيستم تهويه قطارها و ایستگاه‌ها و همچنین تجهیزاتی چون روشنايي قطارها و ایستگاه‌ها تشكيل دادند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مديريت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه؛ کامران آزادی با اشاره به اينكه ۱۱۱۸ پله‌برقی در خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه وجود دارد افزود: ساماندهي و نوسازي پله‌های برقي در دستور كار قرار دارد و در حال حاضر تقریبا تمام دستگاه‌ها در حال کار هستند و فقط ۴ پله‌برقی به‌منظور بحث‌های فني و ايمني در ایستگاه‌های تجريش، امام خميني (ره)، دروازه دولت و شهید باقری مدتي است خارج از مدار بهره‌برداری قرار دارند که محض انجام اورهال، فعال خواهند شد و ۲ پله برقی دیگر هم در دست تعمیر است.

وي تصريح كرد: در اورهال پله‌برقی‌ها تقریباً به جز شاسی، تمامي تجهيزات آن تعويض می‌شود اگرچه براي تأمین قطعات قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلي بسته شده اما باتوجه‌به نوپا بودن؛ اين شرکت‌ها با محدوديت توليد همراه هستند. همچنين در خصوص بخش كوچكي از قطعات نيز ناچار به واردات هستيم كه این مورد بعضاً باعث طولاني شدن تعميرات پله‌برقی‌ها می‌شود.


قائم مقام عملیات شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه با اشاره به اينكه در كنار خرابی‌ها، ممکن است در روز پله‌برقی‌ها به دلایلی مثل خاموش‌کردن پله توسط خود مسافران يا گیرکردن وسايل، به‌صورت لحظه‌ای متوقف شوند خاطرنشان کرد: این موارد توسط پرسنل این شرکت سريع بر طرف و پله‌برقی‌ها روشن می‌شوند.


وی ادامه داد: خرابي تجهيزات پر مصرفي مثل پله‌برقی در شهر زيرزميني با توجه به حجم مسافري كه روزانه از اين تجهيزات استفاده می‌کنند امري غير قابل اجتناب است. و معمولا گزارش خرابی حدود دو پله برقی ثبت می شود اگرچه آمار كمي است اما به‌منظور رفاه بيشتر حال شهروندان سعي می‌شود خرابی‌ها در كمترين زمان ممكن بر طرف شود.

مهندس آزادی از فعال‌بودن ۱۷۳ آسانسور در خطوط متروی تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر آسانسور خطوط ۶ و ۷ متروي تهران به دليل نبود دستورالعمل نظام مهندسی و سازمان استاندارد متناسب با شرایط موجود در مترو كه قبل از زمان بهره برداری و تحویل گیری باید تعیین تکلیف صورت میگرفت، افزود: در خطوط ۲،۱ و ۵ به جز يك آسانسور كه در ايستگاه دانشگاه شريف از مدار خارج است مابقي آسانسورها فعال هستند.


قائم مقام عملیات شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه در ادامه گفت: در بعضي از اوقات، مسئولان ایستگاه‌ها به‌خاطر مشكلات دیگری چون تردد بیش از حد دست‌فروشان و يا سرقت؛ آسانسورها را به صورت مقطعی و موردی از سرویس دهی خارج می‌کنند اما از لحاظ فني فقط يك آسانسور خراب داريم.


وي در خصوص سیستم‌های تهويه قطارها نيز خاطرنشان كرد: تمامي قطارهایي كه وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند بررسي شده و داراي سيستم تهويه مناسب هستند اما در حين سرویس‌دهی ممكن است دچار مشكل شوند كه در صورت مشاهده سریعاً از خط خارج و تعمیر خواهند شد.


مهندس آزادی افزود: خرابي در قطارهاي DC با توجه به اينكه از نسل قديمي هستند و واگن‌های جدا دارند بيشتر ممكن است از سوي مسافران گزارش شود كه سریعاً از خط خارج و بررسی می‌شوند.


قائم مقام عملیات شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه تصریح کرد: در هواسازها و هواکش‌های مربوط به خطوط سه، چهار، شش و هفت نواقص داریم كه در هماهنگی با شركت راه‌آهن شهري تهران بايد آنها را برطرف كنیم.
وی در خصوص وضعيت هواسازها و هواکش‌ها نيز گفت: تمامي هواسازها و هواکش‌هایی كه در خطوط هفت‌گانه از سمت شركت ساخت به شركت بهره‌برداری مترو تحويل داده شده، بر اساس برنامه زمان‌بندی و جداولي كه در شركت بهره‌برداری مترو طراحي شده در حال فعاليت است.


وي تاکید کرد: تمامي پمپ‌ها، سیستم‌های ايرواشر و مه پاش هواسازها در حال كار هستند و به‌صورت روزانه رصد می‌شوند حتي در ایستگاه‌های پرتردد به‌صورت ساعتي پايش می‌شوند همچنين كنترل و مديريت يكپارچه سيستم تأسیساتی تمامي تجهيزات در كنار رصدهایی كه در خطوط انجام می‌شود از طريق مركز فرمان نيز انجام می‌شود تا كمترين خرابي را داشته باشيم.


قائم مقام عملیات شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه خاطرنشان كرد: خرابي سيستم تهویه‌ها لحظه‌ای است و در حال حاضر هيچ سيستم خرابي نداريم اما کارگروه‌ها در حال بررسي هستند تا در ایستگاه‌هایی كه سیستم‌های تهويه در حال فعاليت هستند اما هنوز هوا گرم است اقدامات اصلاحي انجام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *