ناامنی و دخالت در کار کمیسیون مهمترین موانع "انتخابات آینده افغانستان" است

12:16 - 07 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۰۷۱
ناامنی و دخالت اعضای دولت در روند انتخابات از جمله مشکلات پیش روی انتخابات در افغانستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ناهید فرید نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستانها در افغانستان و وجود چالش های عمده بر سر راه انتخابات گفت: در حال حاضر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از خود اختیاری ندارد و تمام کارهای این کمیسیون از سوی رئیس جمهورصورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد که دولت به گونه علنی در انتخابات پیش روی دخالت خواهد کرد و این دخالت های حکومت افغانستان در کار کمیسیون مستقل انتخابات مشروعیت انتخابات را زیر سوال برده است.

از سوی دیگر گروهی از فعالین مدنی در هرات با حضور شهروندان هرات و جوانان برنامه های را تحت نام گفتمان بررسی چالشهای سد راه انتخابات در هرات برگزار کرده اند.

اسدالله بیرنگ برگزار کننده این گفتمان گفت: نبود امنیت و حضور کمرنگ مردم در انتخابات به دلیل دخالت های رئیس جمهور غنی در این روند و عدم کنترل درست امنیتی از سوی مقامات امنیتی در افغانستان کار وزار انتخابات را به مخاطره انداخته است.

از سوی دیگر شهروندان در هرات نیز با تاکید بر مسدود بودن مراکز ثبت نام رای دهندگان در اکثر شهرستانهای هرات و نبود امنیت درست را از عوامل اصلی عدم اشتراک شهروندان در انتخابت می‌دانند.

عبدالحمید عاصمی عضو کمیسیون مستقل انتخابات در هرات گفت: بیش از 110 مرکز ثبت نام رای دهندگان در شهرستانهای هرات به دلیل تهدیدهای امنیتی هم اکنون مسدود است.

وی با ابراز نگرانی از این وضعیت بیان داشت که نبود امنیت در شهرستانهای هرات اعضای کمیسیون انتخابات را در هرات به درد سرانداخته است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *