رحیمی: وزارت دادگستری برای تحقق دیپلماسی قضایی همکاری تنگاتنگی با قوه قضاییه دارد

13:29 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۷۲۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
وزیر دادگستری گفت: وزارت دادگستری برای تحقق دیپلماسی قضایی همکاری جدی و تنگاتنگی با معاونت امور بین الملل قوه قضاییه دارد.

امین حسین رحیمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تلاش‌های وزارت دادگستری در راستای تحقق دیپلماسی قضایی اظهار کرد: وزارت دادگستری برای تحقق دیپلماسی قضایی همکاری جدی و تنگاتنگی با معاونت امور بین الملل قوه قضاییه دارد.

وی با اشاره به تعامل صمیمانه دولت و قوه قضاییه در پیگیری موارد مربوط به دیپلماسی قضایی عنوان کرد: مطابق قانون تنظیم موافقتنامه‌های بین‌المللی قضایی به وزارت دادگستری سپرده شده است اما قبل از تنظیم این موافقتنامه‌ها، قصد داریم نظر رئیس قوه قضاییه را کسب کرده و با همکاری معاونت بین الملل این قوه، قراردادها را تنظیم می‌کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به آخرین موافقتنامه خارجی امضا شده در راستای دیپلماسی قضایی گفت: چندی پیش نیز فتاح احمدی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری برای امضای موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند به این کشور سفر کرد.

رحیمی تاکید کرد: این موافقتنامه در حضور وزرای امور خارجه دو کشور ایران و هند، در شهر دهلی نو و در چارچوب همکاری‌های حقوقی و قضایی بین دو کشور؛ در جهت حمایت‌های حقوقی و قضایی از اتباع طرفین منعقد شده است.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت دادگستری در راستای دیپلماسی قضایی و تبادل زندانیان همت ویژه‌ای بکار بسته است و در این راستا همکاری مثمرثمری با قوه قضاییه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *