رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر تعیین شاخصه های محتوایی سرقت تاکید کرد

19:55 - 19 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۱۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری در نشست اعضای کمیته پیشگیری و مبارزه با سرقت استان بر تعیین شاخصه های محتوایی سرقت جهت کاستن از بروز این پدیده مجرمانه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان _ نشست اعضای کمیته پیشگیری و مبارزه با سرقت استان با حضور رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. در این نشست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه گستره جرایم و ناهنجاری های اجتماعی تابعی از مقتضیات و شرایط جغرافیایی است بیان کرد: برخی خصوصیات و ویژگیهای توسعه یافتگی در یک منطقه نقشی مهم در وقوع جرایم دارند.

وی گفت: تشخیص رابطه میان شاخصهای توسعه و ناهنجاری های اجتماعی، از جمله راهکارهای موثر در شناخت عوامل جرم زا و تعیین راهکارهای مهار پدیده های مجرمانه است.

بهرامی اظهار کرد: بررسی روند وقوع سرقت ها در کشور نشان می دهد که ارائه دیدگاههای کارشناسانه در شناسایی نکات ایمنی و اجرای اقدامات پیشگیرانه می تواند در کاهش پدیده سرقت نقش به سزایی داشته باشد و لذا باید اعضای کمیته پیشگیری از سرقت شاخص ها و راهکارهای خود را ارائه تا بر مبنای آنها برنامه ها و راهبردهای عملیاتی منطبق با وضعیت استان تدوین و اجرایی شود.

در این جلسه سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده های وارده به دادگستری استان پس از مواد مخدر، مرتبط با سرقت است گفت: در بعد کلان جامعه برای کاستن از آمار کمی و کیفی سرقت عواملی همچون کاهش آمار بیکاری، ارتقای سطح کیفیت زندگی و توجه به مسائل اقتصادی مطرح است اما در سطوح خُرد آنچه که می تواند موجب کاهش آمار سرقت باشد آگاهی و شناخت مردم است.

وی عنوان کرد: اقداماتی همچون آگاه سازی شهروندان نسبت به نصب دستگاه ردیاب بر روی خودروها، نگهداری اشیای گران قیمت در مکانهای امن و مطمئن و استفاده از ابزار کنترلی مانند دوربین های مداربسته، چراغهای روشنایی و حصارکشی و محوطه سازی می‌تواند تأثیر مستقیم بر کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت داشته باشد.

موسوی همچنین کنترل و نگهداری معتادان متجاهر در کمپهای ترک اعتیاد و تعقیب و دستگیری برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه را از دیگر راهکارهای کاهش سرقت عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست پیشنهادات اعضای در خصوص تعیین راهکارهای پیشگیری از سرقت در کوتاه مدت و بلند مدت مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *