رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری خوزستان: از ظرفیت بسیج حقوقدانان در جهت ارتقای سطح آگاهی های حقوقی مردم می توان بهره مند شد

16:23 - 19 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۴۹۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: تشکیل بسیاری از پرونده های مهم به لحاظ عدم آگاهی های حقوقی است که می شود از ظرفیت بسیج حقوقدانان در جهت ارتقای سطح آگاهی های حقوقی مردم بهره مند شد.

خبرگزاری میزان - دهقانی در دیدار با مسئول و اعضای سازمان بسیج حقوقدانان استان خوزستان، اظهار کرد: ظرفیت بسیج ظرفیتی بسیار وسیع و عظیم است که به برکت انفاس قدسی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری، در طول انقلاب هر جا کار مشکل و حل نشدنی وجود داشته است، با ورود بسیج و نگاه بسیجی آن مشکل حل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان بسیج حقوقدانان مساعدت در ارتقای آگاهی های حقوقی جامعه است، گفت: ارتقای آگاهی های حقوقی جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی و در نتیجه کاهش ورودی پرونده به دادگستری می شود، ضمن آنکه بالا بردن آگاهی های حقوقی جامعه می تواند در ارتقای نظم عمومی نیز سهیم باشد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اظهار این که افزایش دانش قضایی و حقوقی و در نتیجه کاهش تشکیل پرونده در دادگستری ها از اهداف اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان است ، خواستار همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان در راستای اجرای این طرح شد.

دهقانی افزود: بسیاری از پرونده های مهم به لحاظ عدم آگاهی های حقوقی و قضایی تشکیل می شود و افراد جامعه که مرتکب این جرایم می شوند در مورد جرم بودن آن و مجازات مربوط به این جرائم آگاهی ندارند که می شود از ظرفیت بسیج حقوقدانان در جهت ارتقای سطح آگاهی های حقوقی مردم بهره مند شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین اظهارکرد: انتظار آن است که سازمان بسیج حقوقدانان در محرومیت زدایی های حقوقی،اجتماعی و فرهنگی بصورت متوازن و نظام مند وارد شده و با پژوهش های کاربردی نسبت به شناسایی علل و عوامل آن ها اقدام و در رفع آن محرومیت ها مساعدت کند، چرا که از این ظرفیت مهم باید به نحو احسن استفاده شود.

وی ادامه داد: با حضور فرهیختگان و حقوقدانان اندیشمند در این سازمان می توان اقداماتی در جهت قضا زدایی و اتخاذ تدابیر غیرکیفری، صلح و سازش، اصلاح ذات البین مطالبه گری و برخورد با فساد در همه ابعاد به خصوص فساد اداری و اقتصادی و دفاع موثر و کمک به کشف حقیقت قدم های موثری برداشت و با شناسایی آسیب ها و مشکلات و برنامه ریزی های مشخص در جهت نظم و امنیت و ترویج قانون مداری و کمک به مشکلات حقوقی جامعه گام های اساسی برداشت.

دهقانی همچنین با  تقدیر و تشکر از جامعه حقوقدانان استان بخصوص در خصوص اقدامات موثر آنان در حادثه متروپل آبادان، خوزستان را قطب حقوقی کشور معرفی و اظهار امیدواری کرد که در مواقع ضروری بتوان از این ظرفیت و پتانسیل مهم بهره برداری نمود.

در ابتدای این دیدار سرهنگ تمیمی اصل رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان خوزستان در سخنانی با تبریک انتصاب دهقانی به عنوان رئیس کل دادگستری استان خوزستان، از همکاری عالی دستگاه قضایی بخصوص قضات اندیشمند این دادگستری با سازمان بسیج حقوقدانان استان تقدیر و از تلاش های ریاست دادگستری استان از بدو انتصاب تاکنون نیز تقدیر بعمل آورد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بسیج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *