نقل و انتقالات غیرقابل پیش‌بینی ایران؛ بازی دلالان و آزار هواداران

0:18 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۴۶۳۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فصل نقل و انتقالات در ایران همواره عجیب و پر ابهام بوده است.

خبرگزاری میزان - فوتبال ایران همواره عجایب و کاستی‌های زیادی را به خود دیده و فصل نقل‌وانتقالات ناموزون تابستانی لیگ برتر هم یکی از این موارد است. بازاری که در آن به یک‌باره بازیکن کلیدی یک تیم به صورت رایگان و مستقیم به ترکیب تیم حریف اضافه می‌شود، یک سرمربی که از ناکامی‌های او می‌توان یک سریال ۲۰ قسمتی ساخت، باز هم تیم می‌گیرد، یک تیم ترکیب کهکشانی می‌سازد و تیم دیگر در تقلای حفظ چند بازیکن جوان و ارزان خود برای بقا در لیگ است.

یکی از اصلی‌ترین آفت‌های فوتبال ایران پرسه زدن دلالان و بدتر از آن همسو شدن برخی مدیران و مربیان لیگ برتری در راستای کار آنهاست که این وضعیت بحرانی را پدیدار کرده است. متأسفانه برخی رسانه‌ها و بخشی از هواداران هم از سر هیجان یا ناآگاهی هم‌جهت با اهداف این قشر حرکت کرده و آن‌ها را به مراد خود می‌رسانند.

در بحث نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال، این روزها ده‌ها خبر منتشر و خیلی زود تکذیب و بی‌اعتبار می‌شوند. در روزهای ابتدایی جدایی فرهاد مجیدی از این تیم، صحبت جدی از مذاکره با آندره‌آ استراماچونی بود که با تکذیب مستقیم این سرمربی همراه شد.

گزینه دیگر نام برده شده رازوان لوچسکو رومانیایی بود که سابقه هدایت تیم ملی رومانی، پائوک یونان و الهلال عربستان را در کارنامه داشت، اما تحت قرارداد با باشگاه پائوک یونان بود و نام او هم خیلی زود محو شد. حتی برخی سعی داشتند از لئوناردو ژاردیم و زوران مامیچ به عنوان گزینه‌های استقلال نام ببرند که جذب آن‌ها هم خیالی خام برای هر باشگاه ایرانی است.

در این بین و در حالی که هنوز سرمربی جدید معرفی نشده، در بین گروهی از رسانه‌ها بر سر این دعوا داشتند که جواد نکونام رسماً هدایت استقلال را پذیرفته و برخی دنبال تکذیب این خبر بودند که در نهایت او پیشنهاد استقلال را رد کرد. در همین اوضاع، نام ده‌ها بازیکن و مربی پیرامون استقلال می‌چرخد و دلالان برای بالا بردن قیمت‌ها سر و دست می‌شکنند.

هر روز اسامی زیادی تحت عنوان «لیست مد نظر استقلال»، «خروجی‌های استقلال» و… در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش می‌شود که شاید ۲۰ درصد از آنها هم درست نباشد و همین اخبار باعث عقب افتادن تیم‌ها در پروسه‌ی نقل و انتقالات و بالا رفتن سرسام آور قیمت بازیکنان می‌شود.

امید است تا مدیران باشگاه‌ها و هواداران فریب بازی‌های نقل و انتقالاتی را نخورند و با آرامش و منطق، تیمی رقابتی را با هزینه‌ای منطقی روانه‌ی فصل جدید لیگ برتر کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *