قیمت ۵ گروه کالایی گران شد

12:06 - 02 تير 1397
کد خبر: ۴۳۰۰۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
براساس آخرین آمار منتشره در هفته منتهی به ۲۵ خرداد ماه قیمت ۵ گروه از اقلام خوراکی نسبت به هفته قبل از آن با رشد همراه بود و ۶ گروه کاهش قیمت را تجربه کرد..

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی قیمت برخی از اقلام خوراکی در هفته منتهی به ۲۵ خرداد ماه با تغییراتی همراه بود به طوریکه قیمت لبنیات ۰.۴ درصد، حبوب ۱.۱ درصد، گوشت مرغ ۷.۵ درصد، قند و شکر ۱.۴ درصد و روغن نباتی ۳.۷ درصد نسبت به هفته قبل از آن رشد کرد و در مقابل قیمت تخم مرغ ۳ درصد، برنج ۱.۳ درصد، میوه‌های تازه یک درصد، سبزی‌های تازه ۰.۶ درصد، گوشت قرمز ۰.۳ درصد و چای ۰.۵ درصد اُفت پیدا کرد.

برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۱.۳ درصد و یک درصد ارزان شد و در گروه حبوب قیمت عدس با ۰.۳ درصد کاهش روبرو بود

لازم به ذکر است که قیمت سایر اقلام در این گروه بین ۰.۳ درصد تا ۳.۸ درصد افزایش داشت.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد بررسی در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه با ۱.۲ درصد و کره پاستوریزه با رشد ۲.۶ درصدی نسبت به هفته قبل از آن روبرو بود و در مقابل قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

در این میان قیمت تخم مرغ با ۳ درصد کاهش همراه بود هر شانه با رقم ۱۲ هزار و ۶۱۸ تومان فروخته شد.

میوه‌ و سبزی‌های تازه
در هفته منتهی به ۲۵ خرداد ماه، در میادین زیر نظر شهرداری سیب زرد و پرتقال درجه یک عرضه نشد از طرفی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که برخی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

لازم به ذکر است که در گروه میوه‌های تازه بهای گیلاس با ۱۹.۵ درصد، هلو ۷.۶ درصد، انگور ۱۹.۶ درصد و هندوانه ۹ درصد کاهش همراه بود و در مقابل قیمت سایر اقلام بین ۱.۴ درصد تا ۲۹.۳ درصد افزایش یافت.

همچنین در گروه سبزی‌های تازه قیمت خیار با ۱.۴ درصد و گوجه فرنگی ۰.۴ درصد رشد روبرو بود و قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۴.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد بررسی نرخ گوشت گوسفند ثابت بود و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله با ۱.۱ درصد کاهش روبرو شد از طرفی قیمت گوشت مرغ با رشد ۷.۵ درصدی روبرو شد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت چای خارجی معادل ۰.۵ درصد کاهش، ولی بهای قند ۲.۳ درصد، شکر ۰.۴ درصد، روغن نباتی جامد ۴ درصد و روغن نباتی مایع ۳.۶ درصد افزایش داشت.

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده فروشی لبنیات در هفته منتهی به ۲۵ خرداد ماه نسبت به هفته مشابه سال گذشته ۱۱.۲ درصد، تخم مرغ ۵۵.۳ درصد، برنج ۰.۹ درصد، حبوب ۰.۶ درصد، میوه‌های تازه ۳۷.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۱۱.۵ درصد، گوشت قرمز ۲۱.۶ درصد، گوشت مرغ ۱۰.۲ درصد، چای ۲۰.۲ درصد و روغن نباتی ۸.۲ درصد رشد داشته است. همچنین قیمت خُرده فروشی قند و شکر ۱.۶ درصد اُفت پیدا کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *