۲۰۰ هزار میلیارد تومان شبه پول داریم؛ چرا نباید سکه دو و نیم میلیون تومان نشود

11:05 - 02 تير 1397
کد خبر: ۴۳۰۰۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شبه پول و یا پول موهومی وارد پول کرده‌ایم، گفت: طبق این شرایط چرا نباید سکه دو و نیم میلیون تومان نشود و چرا نباید براساس این شرایط ارز رشد نکند.
۲۰۰ هزار میلیارد تومان شبه پول داریم/طبق این شرایط چرا نباید سکه دو و نیم میلیون تومان نشودحمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، گفت: در بودجه سال ۹۷ دولت مکلف شد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تهاتر کند، اما برخی معتقدند این مسئله در پایه پولی اقتصاد کشور تاثیری نمی‌گذارد.

وی تاکید کرد: همچنین سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان هم برای امر تسعیر در مجلس به تصویب رسید.

این نماینده مجلس بیان داشت: جمع این دو رقم به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و اگر بخواهیم این رقم را رند کنیم باید اظهارداشت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شبه پول و یا پول موهومی وارد پول کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: طبق این شرایط چرا نباید سکه دو و نیم میلیون تومان نشود و چرا نباید براساس این شرایط ارز رشد نکند.

حاجی‌بابابی بیان داشت: ۷۰ درصد پولی که در بانک‌ها وجود دارد یا منجمد یا پول موهومی است و بانک‌ها با ۳۰ درصد اداره می‌شود بنابراین وقتی ۷۰ درصد پول بانک موهوم است، با ۳۰ درصد باقیمانده، بانک‌ها دیگر نمی‌تواند مجموعه خود را اداره کند.

وی بیان داشت: نقدینگی ما از سال ۹۲ تا الان ۳/۵ برابر شده است؛ معلوم است که وقتی این پول‌ها در جامعه می‌آید چه سرنوشتی خواهد یافت؛ این نقدینگی در زندگی مردم تأثیرگذار است و هزینه‌ها را بالا می‌برد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *