سفر به آمریکا با پول احیا دریاچه ارومیه/ انتقال آب از دریاچه وان ترکیه/ دریاچه ارومیه در سی‌سی‌یو است/ اطلاعی از عملکرد دولت درباره دریاچه ارومیه نداریم

10:23 - 02 تير 1397
کد خبر: ۴۳۰۰۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه پول دولت برای ستاد احیا دریاچه ارومیه برای ما آب نشد اما برای برخی‌ها نان شد، گفت: برخی مسئولان با بهانه مطالعه بر روی این دریاچه و با پول‌هایی که برای احیا این دریاچه اهدا شده بود، به آمریکا سفر کردند.
روایت قاضی‌پور از منابع اهدایی به دریاچه ارومیه که خرج سفر برخی از مسئولین به آمریکا شد/ نمی‌گذارم از دریاچه وان ترکیه آب خریداری شودنادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، گفت: امسال بارندگی در استان آذربایجان غربی از میانگین دراز مدت بالاتر بود، اما ارتفاع سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل ۲ سانتی متر پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه نمرده است، تاکید کرد: دریاچه ارومیه در حال حاضر در سی‌سی‌یو «CCU» است که امیدواریم روند بارش‌ها، به دریاچه ارومیه کمک کند.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه اقدامات دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه مطلوب نبوده است، تصریح کرد: هیچ گونه اطلاعی از عملکرد دولت درباره دریاچه ارومیه نداریم.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی بیان داشت: باید گفت هزینه‌کرد برای ستاد احیای دریاچه ارومیه برای ما به هیچ وجه مشخص نیست. پولی که دولت برای این ستاد در نظر گرفت برای ما آب نشد، اما برای برخی نان شد.

وی با بیان اینکه باید اجازه می‌دادند جلسات این ستاد در ارومیه برگزار شود، اظهارداشت: برخی مسئولان با بهانه مطالعه بر روی این دریاچه  و با پول‌هایی که برای احیا  این دریاچه اهدا شده بود، به آمریکا سفر کردند.

قاضی پور  تاکید کرد:  یک فرد ایرانی مقیم آمریکا ۳۰۰ هزار دلار به دریاچه ارومیه اهدا کرد، اما مسئولان با آن پول به سفر آمریکا رفتند و منابع را هزینه کردند و برگشتند.

وی با بیان اینکه اخیراً مسئولین عنوان کرده‌اند که از دریاچه وان ترکیه آب به ارومیه انتقال خواهیم داد، گفت: مشکلی با انتقال آب نداریم، اما نباید برای انتقال این آب به ترکیه پولی داده شود چرا که این انتقال آب مشکل ترکیه را حل می‌کند.
 
نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر آب دریاچه وان ترکیه ۴ متر بالا رفته است و این موضوع به زیرساخت‌های محیط زیستی ترکیه صدمه وارد کرده است بنابراین ترکیه به دنبال این است که این افزایش آب در محلی تخلیه شود.

نماینده مردم ارومیه بیان داشت: برخی مسئولین عنوان کرده‌اند که ما آب دریاچه وان را می‌خریم و قصد دارند در قبال مشکل آبی ترکیه به این کشور پول بپردازند که بنده در مقابل این تصمیم مسئولین ایستاده ام و نخواهم گذاشت این اتفاق رخ دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *