آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ پاکسازی ۳۳۰ کیلومتر مربع از مساحت‌های اشغالی شرق سویدا و جنوب غرب دمشق

9:08 - 02 تير 1397
کد خبر: ۴۳۰۰۰۵
آخرین خبر‌ها از جنوب سوریه حاکی است، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت علیه هسته‌های خاموش داعش برای پاکسازی مناطق آلوده شرق استان سویدا، غرب و جنوب استان دمشق ادامه دارد.

آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ پاکسازی 330 کیلومتر مربع از مساحت های اشغالی شرق سویدا و جنوب غرب دمشقبه گزارش گروه بین‌الملل ، آخرین خبر‌ها از جنوب سوریه حاکی است، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت علیه هسته‌های خاموش داعش برای پاکسازی مناطق آلوده شرق استان سویدا، غرب و جنوب استان دمشق ادامه دارد.

نیرو‌های سوری و مقاومت عملیات پاکسازی ۷۸۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را از ۲ روز قبل (سی‌ام خردادماه) از سه محور علیه تروریست‌های داعش انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین موفق به پیشروی‌های چشمگیر شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون ارتفاعات «قبر صیاح، الضحایا، درباس، الضباب، لثوی، معرعر، لایج، الخیل، ام الجنبریس و الضرس» در شرق استان سویدا و غرب استان دمشق از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

در جریان درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته، روستا‌های «خربه الهباریه، خربه الامباشی، ام مرزح و خربه حاوی حسین» از اشغال تروریست‌ها خارج شدند؛ در این عملیات ۳۵ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با میزان اعلام کرد: حدود ۴۵۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی شرق استان سویدا و جنوب غرب استان دمشق همچنان تحت اشغال هسته‌های خاموش داعش است که در روز‌های آینده پاکسازی می‌شوند.

این منبع میدانی با بیان این که تاکنون ۳۳۰ کیلومتر از مساحت آلوده در این محور پاکسازی شده است، گفت: آمریکایی‌ها آرزوی ایجاد سپر دفاعی را با کمک تروریست‌های داعش در محور غربی پایگاه التنف به گور خواهند برد.

به گزارش میزان، در حال حاضر، مناطق مهمی از جمله ارتفاعات «الصفا، الدکوه، اسمرات العاجر و تلیطاوات» در جنوب غرب استان دمشق در اشغال هسته‌های خاموش داعش است؛ تحرکات تروریست‌ها در این محور با پشتیبانی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در پایگاه التنف (جنوب استان حمص) صورت می‌گیرد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *