پیگیری سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه انتخابات اولویت کمیسیون امورداخلی است

14:41 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۰۴۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات اولویت اصلی کمیسیون در بررسی لوایح و طرح ها است.

خبرگزاری میزان - علی حدادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه بر سیاست های ابلاغی انتخابات خاطر نشان کرد: این سیاست ها و آنچه که از رهنمودهای مقام معظم رهبری به حوزه وظایف کمیسیون مربوط است حتماً در بررسی ها مورد توجه و اولویت است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور افزود: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس اصلاحاتی اساسی بر قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام داد و در  تعامل نزدیک با مجمع این کار ار پیش برد و هم اکنون نیز مراحل پایانی اصلاح قانون وظایف، تشکیلات، اختیارات و انتخابات شوراها در دستور کمیسیون قرار دارد و بدون شک امر ولی در همه این مراحل مورد توجه است.

وی با اشاره به برنامه وزارت کشور برای قانون جامع انتخابات گفت: سیاست‌های مورد تاکید رهبری از سوی وزرات کشور به عنوان بخش اصلی و سر فصل مهم لایحه تدوینی دولت باید در نظر گرفته شود و کمیسیون شوراها نیز این موضوع را در جلسات خود با وزیر کشور مطالبه خواهد کرد و این انتظار از وزارت کشور وجود دارد که غفلت انجام شده را با سرعت و دقت جبران کرده و با سرعت کار نهایی کند.

به گزارش خانه ملت مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند «سیاست های کلی انتخابات یا سیاست های کلی قانونگذاری نیاز به قانون دارند که با وجود گذشت چند سال از ابلاغ آنها هنوز قوانین مربوطه تصویب نشده است».

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس انتخابات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *