با تلاش صادقانه می‌توان اعتماد عمومی را جلب کرد

19:15 - 01 تير 1397
کد خبر: ۴۲۹۹۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید با کار فرهنگی و پیشگیری، جرائم و آسیب‌ها اجتماعی کمتر و امنیت پایدارتر شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورا... قدرتی در دیدار مسئولان قضایی با امام جمعه قزوین، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های قانونی و تلکیفی دستگاه قضایی برای خدمت رسانی در جامعه و مردم استفاده کنیم، امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که موجب جلب رضایت مردم و اعتماد عمومی و دلگرمی به نظام اسلامی را در میان مردم فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: خوشبختانه مردم از انصاف برخوردار هستند و متوجه وظایف سخت و تکالیف دستگاه قضایی هستند و قاضی هم براساس رسالت شرعی و قانونی خود باید تلاش کند که به درستی عمل کند.

وی عنوان کرد: محدودیتی که قانون گذار برای ما تعیین کرده به گونه‌ای است که هر تصمیمی باید براساس استدلال قانونی باشد و این تصمیم‌ها چه اداری و چه قضایی باشد باید از قاعده قانون پیروی کند.

مقام ارشد قضایی استان افزود: قرار یا حکم باید مستدل و قانونی باشد البته تلاش هم می‌کنیم ولی تراکم کار در دستگاه قضایی زیاد است چرا که حدود ۲۰۰ قاضی و بیش از ۲۰۰ هزار پرونده در سال رسیدگی می‌شود و همه طرفین این پرونده‌ها نیز می‌خواهند که به سرعت به پرونده آن‌ها رسیدگی شود و رأی آن‌ها صادر شود.

رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: اگر بتوانیم در بحث مسائل فرهنگی و پیشگیری وارد شویم، می‌توانیم گام‌های مهمی در عرصه پیشگیری از جرائم و کاهش آسیب‌ها اجتماعی برداریم.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: امروز در بحث کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی ائمه جمعه و روحانیت نقش اساسی دارند، چون با حضور در بین اقشار مختلف جامعه می‌توانند آسیب‌های امروز جامعه را گوشزد کنند و در کاهش جرائم می‌توانند دستگیر دستگاه قضایی باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی اعتقاد دارد برای پاسخگویی به نیاز‌های مختلف مردم و سازمان راهکار اصلی و محوری اش را باید بر روزآمدی قرار دهد از این رو در عرصه‌های مختلف خدمتی این روزآمدی مورد توجه بوده است، ولی آنچه در این میان مهم و اثرگذار است لزوم همراهی سایر دستگاه‌ها و ارتقای بستر‌های لازم برای این مهم است.

رییس کل دادگستری استان در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به دنبال روزآمدی در امور است در واقع ما تلاش می‌کنیم بستر خدمت سریع و صحیح را به صورت توأمان فراهم کنیم تا مردم خدمات مطلوب را دریافت کنند.

وی همچنین در مراسم غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد افزود: شهید بهشتی به تمام معنا در همه بخش‌های زندگانی و مدیریتی، قابل اقتدا بود و آنچنان در این ویژگی‌ها و ابعاد برجسته و ممتاز بود که امام راحل وی را یک ملت خطاب کرد.

وی افزود:این شخصیت بزرگ در دوران کوتاه مدیریت خود کار‌های اساسی انجام داد که همگی بسیارمهم و اثرگذار بودند.

وی ادامه داد: تیزبینی و درک عمیق از ویژگی‌های دیگر شهید بهشتی بود که موجب می‌شد با بصیرت و نگرشی ژرف در تمامی مسائل ورود کند.

حجت الاسلام قدرتی گفت:شهید بهشتی بر همدلی و وحدت در جامعه بسیار تاکید داشتند و از هرگونه اقدامی که موجب ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه باشند به شدت پرهیز می‌کردند، مسئله‌ای که امروز در جامعه ما نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: شهید بهشتی که این هفته به نام وی نامگذاری شده و او را معمار دستگاه قضایی و عدلیه ایران نامیده اند فقیهی توانمند در عرصه فقه و اصول و دانش اسلامی و علوم روز بود.

این مسئول قضایی گفت: باید افتخار کنیم که در دوره‌ای پا به جهان گذاشته ایم که پرچم انقلاب و ولایت به اهتزاز درآمده و نام ما زیر عنوان سربازان ولایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروزه به برکت خون شهدا با عزت و اقتدار زندگی می‌کنیم و با نعمت ولایت و انقلاب مزایای زیادی از جمله امنیت و شکوه به کشور ارزانی داشته شده است.

قدرتی خاطر نشان کرد: همه ما مدیون امام، یاران امام و ولایت فقیه هستیم وباید شهدا را که با خون درس ایثار و گذشت و با ولایت پذیری خود درس ولایت مداری را به ما آموختند، الگو قرار دهیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *