رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح نظارت بر واگذاری اراضی دولتی و جلوگیری از تصاحب اراضی ملی/ ورود به موضوع تاخیر پرواز‌ها/ بررسی وضعیت بنگاه‌های اقتصادی و پیگیری پرونده‌های دریافت تسهیلات آن‌ها

7:44 - 02 تير 1397
کد خبر: ۴۲۹۳۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: وضعیت بنگاه‌های اقتصادی اين استان با هماهنگی با محاکم حقوقی بررسی و در راستای حمایت از تولید کنندگان در پرونده‌های دریافت تسهیلات آن‌ها نیز پیگیری شد.

اجرای طرح نظارت بر واگذاری اراضی دولتی و جلوگیری از تصاحب اراضی ملی در یزد/ ورود مدعی العموم برای پیگیری موضوع تاخیر پرواز‌ها در یزد/ پیگری مشکلات رانندگان کامیون اعتصاب کننده و خاتمه یافتن اعتصاب در یزد با ورود مدعی العموم/ پیگیری موضوع تعرض به خط لوله انتقال آب یزد در استان اصفهان برای حمایت از حقوق عامهعلی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ و صیانت از حقوق عمومی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیان کرد: پیگیری موضوع تأخیر پرواز‌ها از طریق فرمانداری و مدیرکل فرودگاه‌های یزد و برنامه ریزی جهت نظارت جدی‌تر و پیگیری حقوق مسافرین از موارد ورود برای احقاق حقوق عامه بوده است.

پیگری مشکلات رانندگان کامیون اعتصاب کننده و خاتمه یافتن اعتصاب در یزد با ورود مدعی العموم

شمس ادامه داد: حضور در جمع رانندگان کامیون اعتصاب کننده در تاریخ ۸/۳/۹۷ و برگزاری جلسه‌ای ۵ ساعته و استماع اظهارات آن‌ها و توضیح لزوم همکاری آن‌ها جهت رفع اعتصاب و پیگیری مشکلات آن‌ها که منجر به خاتمه یافتن اعتصاب شد از اقدامات این حوزه قضایی بوده است.

وی افزود: همچنین از دیگر خدمات کمیته صیانت از منابع آب در دادسرا با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شد که منجر به مصوباتی، چون توقیف و ضبط دستگاه‌های حفاری – تقویت اکیپ‌های شناسایی و پلمپ چاه غیر مجاز گردید و مصوبات آن نیز در حال اجرا است.

شمس پیگیری تعیین تکیلیف اراضی واگذار شده به شرکت کوثر که متعهد به آب رسانی به استان بوده را از دیگر اقدامات این حوزه قضایی در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: اکنون به دلایل مختلف پروژه آب رسانی بلا اقدام مانده و در راستای جلوگیری از فروش اراضی و لزوم تعدیل قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: همچنین وضعیت بنگاه‌های اقتصادی استان با هماهنگی با محاکم حقوقی در راستای حمایت از تولید کنندگان در پرونده‌های دریافت تسهیلات آن‌ها نیز پیگیری شد.

طرح نظارت بر واگذاری اراضی دولتی و جلوگیری از تصاحب اراضی ملی

شمس در ادامه بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در بحث حقوق عامه شناسایی کردیم واگذاری اراضی دولتی به ادارات و سازمان‌ها و نبود نظارت بر اجرای طرح‌های ادارات است که به عنوان حقوق عامه ورود کردیم و طرح‌هایی که طی ۱۵ یا ۲۰ سال گذشته به مراکز دولتی واگذار شده شناسایی می‌شود تا اگر تاکنون اجرا نشده و موجب دست اندازی زمین خواران بوده را تعیین تکلیف کردیم.

فاطمه خسرونژاد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *