رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قوانین بسیار خوبی در حمایت از حقوق کودکان، زنان و اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد

15:09 - 30 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۹۳۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون وزیر دادگستری سوئیس با عباس پوریانی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان تهران دیدار و در ادامه از مجتمع قضایی عدالت بازدید کرد.

قوانین بسیار خوبی در حمایت از حقوق کودکان، زنان و اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ظهر امروز معاون وزیر دادگستری سوئیس در راستای تبادل تجربیات قضایی و توسعه همکاری‌ها که به دعوت ستاد حقوق بشر ایران در کشورمان حضور پیدا کرده بودند با عباس پوریانی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان تهران دیدار و در ادامه از مجتمع قضایی عدالت بازدید کردند.

در این بازدید سه ساعته هیئت سوئیسی با حضور در جلسات رسیدگی دعاوی حقوقی و کیفری، در جریان رسیدگی شکلی این دعاوی قرار گرفتند.

در ادامه این هیئت پس از بازدید از شعب در دیدار با رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان تهران و احسان مظفری سرپرست مجمتع قضایی عدالت مباحث قضایی و حقوقی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مباحثی همچون حقوق و مزایای قضات دو کشور استقلال دستگاه قضایی، نحوه جذب و استخدام قضات و وکلا، آموزش قضات، استفاده مجازات‌های جایگزین حبس، نحوه اجرای مجازات ها، اشتغال زنان در دستگاه قضایی، چگونگی ارتباط دستگاه قضایی با نیروی انتظامی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این جلسه پوریانی ضمن قدردانی این حضور و استقبال از این دیدار‌ها بر توسعه همکاری‌های قضایی تاکید کرد.

وی گفت: این سفر‌ها باعث افزایش اطلاعات قضایی فی ما بین می‌شود و این دیدار‌ها کمک می کند که ابهامات حقوق بشری که علیه ایران در جوامع بین المللی مطرح می شود برطرف گردد.

وی بیان کرد: ما در ایران قوانین بسیار خوبی در حمایت از حقوق کودکان، زنان، اقلیت‌ها و حقوق شهروندان داریم که لازم است این قوانین بیشتر به اطلاع افکار جهانی برسد.

وی گفت: در ایران قضات ما کاملا در صدور رای مستقل هستند و همواره در حال دریافت آموزش‌هایی برای بهبود کیفیت آرای خود هستند.

وی در پایان گفت: نگاه قضایی در ایران در حال حرکت به سمتی است که حقوق شهروندان همواره رعایت شود. به طوری که در سالیان اخیر ما تصویب قانونی به اسم قانون حقوق شهروندی را داشته ایم که هدفش حمایت همه جانبه از حقوق شهروندان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *