وقتی مسئولان فوتبال ایران خواب هستند؛ رقابت کره و ژاپن با مدعی اصلی جام جهانی

0:50 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۸۶۵۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در حالی‌که کمتر از ۶ ماه به آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده، تیم ملی فوتبال ایران شرایطی عجیب و سرشار از سردرگمی دارد.

خبرگزاری میزان - کمتر از ۶ ماه به آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده و می‌توان به جرأت گفت تمام ۳۲ تیم حاضر در این تورنمنت به جز ایران! در تکاپوی جدی هستند تا با بهترین امکانات و زیرساخت‌ها و با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی آماده سازی مطلوبی را پشت سر بگذارند.

قصد مقایسه تیم ملی ایران را با کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکای جنوبی نداریم و مقایسه‌ای کوتاه بین بازی‌های تدارکاتی ایران (تا این لحظه چیزی موجود نیست!!) با کره جنوبی، ژاپن و عربستان خواهیم داشت. حریفان آسیایی ما برای حضور موفق و آبرومندانه در جام جهانی ۲۰۲۲ ماه‌ها است برنامه خود را مشخص کرده و در همین فیفادی که بین ۳۰ می تا ۱۴ ژوئن (۹ خرداد تا ۲۴ خرداد) برگزار خواهد شد، هرکدام حداقل ۲‌ بار به میدان خواهند رفت.

کره‌جنوبی که همگروه ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بود، در همین فیفادی، به ترتیب به مصاف تیم‌های ملی برزیل، شیلی و پاراگوئه خواهد رفت. تیم ملی ژاپن هم برنامه تقریباً مشابهی با کره دارد و با تیم‌های پاراگوئه و برزیل رقابت خواهد کرد. عربستان هم مانند کره و ژاپن با دو حریف خوب از آمریکای جنوبی یعنی کلمبیا و ونزوئلا دیدار دوستانه برگزار خواهد کرد.

پیش از قرعه کشی جام جهانی، در بیشتر نظرسنجی‌ها مردم ایران خواهان هم‌گروهی تیم ملی با تیم‌های قدرتمندی چون برزیل، بلژیک و فرانسه بودند و حالا از تقابل با فوتبال برزیل صرفاً یک آرزو برای ما باقی مانده و مدعی اصلی قهرمانی جام جهانی قطر، میزبانی کره و ژاپن را پذیرفته و در خاک آنها به دیدارشان می‌رود، اما مسئولان فدراسیون حتی توانایی برگزاری یک دیدار متوسط را در خاک کشور ثالث هم ندارند.

هنوز که هنوز است تکلیف اردوی تیم ملی و برنامه ملی‌پوشان در این اردو مشخص نشده است، به حدی که دو مهاجم بزرگ تیم ملی از این بابت شاکی بوده و در فضای مجازی به انتقاد از این وضعیت پرداخته‌اند.

مهدی طارمی در توییتر خود نوشت: «کسی می‌دونه اردوی تیم ملی از کی شروع میشه؟» که این توئیت بازتاب زیادی در رسانه‌های ایران و حتی کشور پرتغال داشت.

سردار آزمون هم در صفحه خود نوشت: بی‌برنامه ترین تیم ملی دنیا…

این فیفادی از تاریخ ۹ تا ۲۴ خرداد و فیفادی بعدی از ۲۸ شهریور تا ۵ مهر واپسین فرصت‌ها برای فدراسیون فوتبال هستند تا با هماهنگ کردن حریفان تدارکاتی مناسب، به ملی‌پوشان در آماده سازی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ کمک کنند. اتفاقی که بسیار بعید است بیفتد و در بهترین حالت، ایران با تیم‌های درجه ۲ و درجه ۳ و با صرف هزینه های گزاف و بیجا رقابت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *