تصویب تفویض بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهرداری تهران/ واگذاری ٢ هزار کارت بلیت به خبرنگاران

11:47 - 27 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۸۱۳۲
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از صویب تفویض بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهرداری تهران خبر داد و گفت :٢ هزار کارت بلیت به خبرنگاران واگذار میشود .

تصویب تفویض بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهرداری تهران/ واگذاری ٢ هزار کارت بلیت به خبرنگارانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: امروز بحث تفویض بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی در صحن شورا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با اتفاق آرا به تصویب اعضا رسید.


وی افزود: براساس اساسنامه مربوطه بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهردار تهران واگذار شد.


پورسیدآقایی با اشاره به طرح ترافیک و کارت بلیت حمل و نقلی خبرنگاران بیان داشت: پیشنهاد انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده اند توسط شهرداری تهران انجام شده و هدف از آن جلوگیری از واگذاری طرح ترافیک به افراد غیر خبرنگار بوده است.


وی ادامه داد: سیاست انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده اند بسیار مطلوب و مورد پسند است و بسیار بازدارنده خواهد بود و بر اساس آن تاکنون بخش مهمی از این افراد غیرخبرنگار که خواستار دریافت طرح بودند حذف شدند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: انتشار این لیست پس از اتمام واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت چرا که هنوز این روند به اتمام نرسیده و آخرین تغییرات در حال انجام است.


وی ابراز داشت: واگذاری کارت بلیت یکساله مترو به خبرنگاران مصوبه شورا بوده تا خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده اند از این امتیاز بهره‌مند شوند و براساس آن ٢ هزار کارت بلیت یکساله به خبرنگاران واگذار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این کارت بلیت‌های یکساله مترو ویژه خبرنگاران بر خلاف گذشته بدون مبلغ بوده و سقف مبلغی ندارد علاوه بر این این کارت‌ها تاریخ دار هستند.


پورسیدآقایی اظهار داشت: بالغ بر ٥ هزار و ٥٠٠ نفر متقاضی دریافت طرح ترافیک خبرنگاری بودند که مدارک ٢ هزار نفر از آن‌ها صحیح نبوده و طرح ترافیک برای تعداد زیادی از این افراد صادر شده و قرار است برای خبرنگارانی که موفق به اخذ طرح ترافیک نشده اند کارت بلیت یکساله مترو صادر شود که سقف واگذاری این کارت بلیت برای ٢ هزار خبرنگار در نظر گرفته شده است.


وی گفت: هفته گذشته شورای اقتصاد طرح نوسازی ناوگان شهری و برون شهری را تصویب کرد که براساس آن ٥ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی خواهند شد که ٨٢ هزار دلار از هزینه این نوسازی توسط شرکت نفت پرداخت خواهد شد و مابقی آورده مالک و متقاضی خواهد بود و بخشی از آن از طریق وام و تسهیلات پرداخت میشود؛ و ما خواستار هستیم که سهمیه نوسازی ٢ هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها به شهز تهران واگذار شود چرا که شهر تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط ویژه تری قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *